Lite uppdatering; Del 1 - Slutet på Thanksgiving Break

Hej allihopa! 
 
Det närmar sig jul, men här i Wilber ligger temperaturen fortfarande på stadiga plusgrader. Jag hoppas ändå på lite snö till jullovet, även om jag tycker det är jätteskönt att det inte är någon just nu.  
Just nu sitter jag och kollar på filmen Björnbröder, supermysigt! Var så längesedan jag såg den sist haha. 
Ikväll var första gången på länge jag bara kunde ta det lugnt här hemma så det var jätteskönt. Kom hem efter basketträningen, åt, duschade, och sedan kom Lena och Grant över ett tag och spelade tv-spel med mig.
 
Men nu backar vi bandet lite. Har ju missat att skriva om några saker här! För att undvika ett sådär jättelångt inlägg som ingen orkar läsa, tänkte jag dela upp det istället. Så här är del 1 - som är om vad som hände för 2 veckor sedan haha. Dom andra delarna kommer under dagen! 
 
Först och främst var det ju Black Friday dagen efter Thanksgiving. Det är en dag då alla affärer sänker priserna jättemycket, det är liksom starten på julshoppingen. Många affärer öppnar redan vid midnatt på Thanksgiving, och det är en tradition att alla åker så tidigt som möjligt och köar för att hitta de bästa fynden. Det kan bli ganska kaosartat ibland, och folk har t.o.m. blivit ihjältrampade och liknande förut. Dock var det ganska lugnt för oss eftersom vi bara var här i Lincoln med dess lite mer än 200 000 invånare. 
Jag, Kili och Kilis syster Desi plus hennes man Mike satte oss i bilen runt 5 på morgonen och åkte in till Lincoln i några timmar. Helt sjukt vad billigt allting var, fick med mig en del saker hem igen!
 
Resten av Thanksgiving-helgen kan sammanfattas med ett ord; släkten. Spenderade varje dag med släkten på ett eller annat sätt. På lördagen hade vi både basket- och One-Act träning, men efter det hade vi ett "Elf Party" här hemma. Det är en tradition som släkten har, varje år har de en kick-off för julen där hela släkten träffas och äter chili, gör juldekorationer, tar massa bilder, gör massa allmänt juliga saker, och - det viktigaste - tittar på filmen Elf! Kvällen avslutades med att jag satt och spelade spel med de vuxna för jag var den enda ungdomen kvar haha. Hade i alla fall jättemysigt! 
 
På söndagen följde jag med familjen till kyrkan och var med på gudstjänsten för första gången. Efter det hjälpte vi till att julpynta kyrkan och efter det var det knytkalas. Hade även dansträningen när vi kom hem igen.
 
 
Kommer inte riktigt ihåg vad som hände mer, men det var ungefär vad min Thanksgiving-helg bestod av. Här är några bilder; 
Familjen <3
Jag och Jay
Jag och morbror Cruise på Elf Partyt
Alla kusiner minus Cortney och Clayton
Lena, jag, Cece och Caytlin
En del av släkten (i ordning, från uppe till vänster); mamma Kili, morbror Cruise och hans två kompisar, moster Desi, morbror Dusten, morbror Cary (som håller i yngsta kusinen Bailer), morbror Quinn och hans fru Keri, mormor Allison, morfar Steve med kusin Roue i knät, moster Maggie, syster Karena (halva åtminstone), kusin Lena, jag, kusin Cece, syster Caytlins pojkvän Dakota, syster Caytlin och sist men inte minst syster Cortney 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0