Jullov

Förra veckan (föutom sista skolveckan med en massa filmtittande och jättelalliga lektioner):
 

Måndag
Reserv-Basketmatch i en stad cirka en timme härifrån, vilket var kul eftersom jag inte får så mycket speltid annars haha. Fick spela typ halva tiden totalt, vilket var jättekul. Gick rätt bra också! Börjar lära mig att inte göra för många fouls också (matchen på lördagen innan fick jag 3 fouls i rad under en minut, vilket är väldigt mycket haha, slog typ rekord). 
Mitt lag är i grönt, jag är nummer 12 i bakgrunden
 
Tisdag:
Som ni kanske kommer ihåg har jag ingen lektion min tredje timme i mitt skolschema. Istället är jag en "teacher aid", alltså hjälper till nere i grundskolan i en klass med 8-åringar. Fick i alla fall en liten present från min klass, eller ja mest från läraren haha. Det gjorde min dag, jättegulligt!
 
När jag och Cort kom hem från basketträningen var det ett stort paket från Sverige till mig, och det visade sig vara från mamma och pappa med en massa svenskt godis!! Typ dog, blev så himla glad!!! Jag delade massa godis med Jay och Cort, och sen åkte vi iväg till Walmart för att köpa lite grejer att skicka tillbaks till mina föräldrar (kan ju dock inte skriva vad här eftersom ni läser hihi). Det var kul iallafall, fick köpt lite saker till alla mina andra julklappar också!
Har fortfarande en massa godis kvar, fast hela familjen har fått smaka på det mesta. Väldigt uppskattat!
 
Onsdag:
Efter basketträningen kom Megan och plockade upp mig, Ashlyn och Becky, och vi drog till Crete och åt middag på Pizza Hut och tog en runda på Walmart. Vi alla köpte sista julklappsgrejerna och lite annat trevligt. 
Vädigt charmig, jo jag vet
 
Torsdag:
Hela kvällen bestod av julbak med Jay, Caytlin och Karena. Jag gjorde också i ordning små present-påsar med lite småsaker och godis i till alla barnen i min tredjeklass.
 
Fredag:
Direkt efter skolan var det dags att byta om till basketstället, bara trekvart efter startade nämligen en hemmamatch för oss i andralaget. Var jättekul, blir långsamt bättre och tycker mer och mer om basket! 
Efter det var det som vanligt både tjejernas och killarnas förstalags matcher, vilket är sjukt roligt på hemmaplan eftersom läktarna är fulla och publikstödet är på topp! Det var också jultema, så alla var klädda i juliga kläder och skolbandet spelade jullåtar när det var pauser och så. Vi hade såklart också en julig dans i halvlek med dansteamet. 
Jag och Kory <3
Shey och jag
 Dansteamet
 
 
 
Och sedan var det äntligen jullov! Superskönt, ser fram emot att bara sitta hemma, äta en massa gott och titta på filmer i två hela veckor. Och såklart själva julfirandet också!! 
Gårdagen såg ut såhär, bara en massa bakande! Först amerikanska julkakor;
 
Och sedan blev det jättesvenskt med pepparkakor (som dom inte har här), glögg som vi gjorde själva (dom har nämligen inte glögg heller), juleskum från paketet med svenskt godis mina föräldrar skickade, och pappas julskiva i bakgrunden.
Alltså Jay hahahaha
 

Idag hade vi basketträning på förmiddagen, och efter det har jag bara varit hemma; fixat de allra sista julklapparna, gjort lite andra saker som behövde göras här hemma, suttit framför tv:en med Cortney och hennes pojkvän Hunter, och skypeat med Carro i typ 4 timmar haha. 
Imorn kommer nog se ungefär likadan ut, har basketträning och sedan har jag och Cortney lovat att baka lite mer julsaker. Vi kanske ska åka och titta på den nya "Natt på muséet" på bio i Crete också, får se.
 
Nu är det inte långt kvar till jul hörni! Så taggad!
Pappa
2014-12-23 @ 10:10:50

Ser mysigt ut😄
Kul med basket, eller korgboll som man sa på min tid😋
Puss❤️❤️❤️




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0