Sista kvällen i USA

Idag var det shopping på schemat! 
Vi startade dagen ganska sent så vi fick sova ut lite. Sen gick vi till Times Square och började vår shopping med några musikaffärer. Därifrån gick vi igenom staden till ett café där vi hade stämt träff med en gammal kompis till mamma; Gary! Han är en amerikan som bor här i New York, men när mamma var ung tog mormor och morfar emot honom som en typ utbytesstudent fast bara under sommaren. Sen dess har de alltid haft lite kontakt varandra, och han har kommit till Sverige och hälsat på och så. Dock var det väldigt längesedan, och senast mamma träffadd honom var liksom 20 år! Så det var jättekul att vi kunde träffa honom nu. Han var i alla fall jättemysig, och det var väldigt kul att träffa honom efter att ha hört alla historier om honom och så! 
 
 
Efter att ha suttit och pratat med Gary ett tag tog vi farväl, och vi fortsatte vår shopping. 
Efter att ha gått i hyfsat många affärer och spenderat hyfsat mycket pengar (lol) så käkade vi tillslut middag och vandrade sedan hem till vårt hotell. 
 
Måkte säga att New York nog är den bästa staden jag har besökt. Jag bara älskar det! Den är så galet stor, men den känns ändå inte för galen och hektiskt liksom. Älskar hur det kryllar av människor på Times Square, hur det är lysande skyltar över hela downtown, hur de gula taxibilarna är dubbelt så många som alla andra bilar, hur folk sitter och fikar i parkerna, och hur man ständigt kan höra alla stadsljud utanför fönstret på hotellet. Det är liksom alltid nåt som händer; folk som går och sjunger på gatan, bilar som tutar hysteriskt, alla möjliga olika språk man hör när man går förbi folk på gatan, polissirener som plötsligt börjar tjuta - storstadslivet helt enkelt! Har alltid drömt om att vara i New York sen jag var liten; och jag måste säga att det verkligen lever upp till mina förväntningar! Kommer definitivt vilka åka tillbaks!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0