Måndag

Hej igen! 
Har bloggat rätt ofta senaste veckan, ska försöka fortsätta med det! :) Känns mycket roligare att skriva när jag inte måste skriva om en hel veckas händelser liksom. 
 
Idag hände i alla fall en lite intressant sak i skolan. En av lektionerna jag har är ju "Meat Science" (köttvetenskap) som är en av jordbrukskurserna på min skola. Och den här veckan ska vi göra "jerky" av kaninkött! Det är alltså torkat kött i stavar typ, alla älskar det här haha. Och nu ska vi alltså göra vår egna jerky, av kaniner som de födde upp i skolan förra året och i höstas. Så idag började vår lärare skära upp en av kaninerna och visa alla olika delar och vad man kan äta och inte och så. 
Det var faktiskt rätt intressant, jag blev fett förvånad själv att jag inte tyckte det var äckligt (med tanke på att jag började panikgråta när vi dissekerade i 9an haha), men det var liksom fascinerande att se alla delar och exakt hur kroppen ser ut inuti och så. Och hur min lärare - som har jobbat på köttfabriker och liknande innan - visste exakt vad han gjorde och såg kaninen som ett jobb mer än ett djur som en gång levde. 
Men ja, det var rätt kul i alla fall! 
Ser gott ut va?
 
Annars hade jag min första friidrotts träning idag eftersom basketen är slut. Var svinjobbigt, och jag känner mig så sjukt ur form, så det var inte det roligaste jag gjort kanske, men det känns bra nu efteråt haha! Jag vet inte vilken gren jag kommer göra än eftersom jag aldrig gjort något inom friidrott förut och tränarna har inte tagit ut laget än, men jag kommer antagligen springa 100 eller 200 meter och kanske häck också. Vi får se helt enkelt! Huvudtränaren är i alla fall min favoritlärare så det gör ju att allt känns bättre och roligare än det hade gjort annars haha. 
 
Jag gick hem från skolan efter träningen, och det var sådär härligt krispig luft och lagom kyligt ute, så det var mys! 
 
Och nu sitter jag och kollar på Grease med te, min filt och Moe såklart! 
 
Kram
mamma Ka
2015-02-25 @ 19:02:17

ååå va mysigt, vill också sitta där med Grease, te o Moe.. och så dej förstås <3 <3 <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0