Från bilen

 
Just nu sitter jag med Caytlin, Cortney och Caytlins pojkvän Dakota i bilen på väg mot Kansas City och ett ställe som heter Great Wolf Lodge. Det är ett hotell med en typ vattenpark inomhus med massa vattenrutchkanor och så! 
Vi är lediga från skolan idag, och vi bestämde oss för att använda långhelgen till en liten familjesemester! Det är min familj minus brorsan Clayton och plus pojkvännen Dakota, och faster Amy, hennes man Earl och kusin Max. Ska bli kul!
 
I tisdags hade vi första matchen i distriksmästerskapet i basket i Friend. Vi vann med typ 20 poäng och gick då vidare till nästa runda. Fick också träffa min svenska kompis Simon som kommer från Karlstad eftersom han är utbytesstudent i Friend, vilket var kul! Har alltid väldigt roligt med honom!
 
I alla fall så var då nästa match igår mot Fairbury, som är ett väldigt bra lag och är rankade högt i staten. Men vi har blivit riktigt bra under säsongen så vi gick in med inställning på att vinna och gå vidare till finalen och då ha chans att kvalificera till statliga mästerskapet. 
Och det såg bra ut först, i halvlek var det lika, och vi alla kände hopp för vinst. Men det gick inte riktigt hela vägen, och i andra halvlek ville inte skotten sitta. Fairbury drog då iväg i poäng, och vi förlorade.
Det blev alltså vår allra sista basketmatch. För dem som är seniors var det sista matchen någonsin med Wilber. Och vi har slitit så mycket den här säsongen, det här har varit första gången på 30 år som det faktiskt har gått bra för tjejerna i basket på skolan, så det har verkligen gjort stor skillnad för alla. Eftersom skolsporterna är en så viktig del av samhället här så har det verkligen varit stort för laget i år.
Och nu tog det slut. Hela laget satt och grät i omklädningsrummet efteråt, och det var jättejobbigt. Även om jag inte spelat sedan sista andralags-matchen någon vecka sen så har jag ju fortsatt varit med laget på träningarna, följt med till matcherna och hjälpt till och så, så jag var minst lika ledsen som alla andra igår. Jag kommer ju aldrig tillhöra laget igen, och jag känner mig inte redo för det att ta slut än liksom. 
Så det var en riktigt tung kväll för alla igår med många tårar.
Insåg inte riktigt hur mycket jag älskar basketlaget och hur många dåliga dagar som har känts lite lättare av att vara med dom, förrän nu när det är över. Kommer sakna dom alla jättemycket!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0