Meanwhile in Wilber

Här får ni lite bra musik, den här låten är på vår uppvärmningslista till volleybollen så hör den typ hela tiden haha. Har varit fast i mitt huvud hela dagen så tänkte dela med mig lite.
 
Förra helgen fixade jag en massa saker här hemma som jag har skjutit upp ett tag hehe, jag skypade också med först Emma och sedan mamma och pappa i typ 4 timmar. Jag njöt även av det extremt härliga höstvädret här genom att gå ut och gå runt staden, känner mig verkligen hemma på alla små mysiga gator! Hann också spendera lite tid med fotbollen i trädgården, både med mig själv och med Grant. 
 
På lördagskvällen hölls min värdmammas systers möhippa inför hennes bröllop om 2 veckor här, vilket var kul. Jag var inte med hela tiden, men hade väldigt trevligt när jag väl va här! 
 
På söndagen tog Sheyenne mig till Lincoln och en Nebraska Huskers fotbollsmatch! Inte amerikansk fotboll, utan riktig fotboll!!! Det var så kul att få se fotboll igen, som jag har saknat det!Det roliga var att det var typ på min nivå, och då var vi ändå på en match med statens proffesionella fotbollslag, det som representerar hela Nebraska. Och jag kände att jag kunde hoppa in och spela med dom haha, lite skillnad på det och hur svårt det skulle vara att komma in i Sveriges nationallag liksom! Men det var väldigt roligt iallafall.
 
Efter det åkte jag och letade i massa affärer efter klänning till bröllopet med Cortney och en kompis, Megan. Hittade ingen, men ska åka in till Lincoln imorn igen och se om vi har bättre tur denna gång!
Cortney somnade i bilen påväg hem och jag var tvungen att fota eftersom hon var så söt hahahah
 
Sedan drog nästa skolvecka igång, med volleybollträning varje dag, dansträning varannan och show-kör varannan. Dock fick jag ledigt sista lektionerna i måndags för att förstalaget i volleybollen hade en turnering och jag följde med och hjälpte till och så.
 
I tisdags var jag inte i skolan alls, vi hade nämligen tävling med show-kören. Vi åkte skolbuss som lämnade Wilber 5:50 till Peru college som ligger runt en timme och 45 minuter bort, där vi uppträdde och blev bedömda av en jury. Vi satt sedan och kollade på massa andra skolor som framträdde vilket var kul, sedan åt vi lunch och åkte tillbaks till Wilber igen. Tycker om folket i kören väldigt mycket, så det var mys. Vi fick inte reda på resultatet då, men några dagar senare fick vi höra att vi kom på första plats i vårt distrikt!  
Jag, Shey, Nick och Brandie på bussen hem
 
I onsdags hände inget speciellt, och i torsdags var det en till volleybollturnering med laget.
Sedan var det fredag helt plötsligt och game day. Efter skolan och volleyboll var det dags för sista hemmamatcheni serien för säsongen. Känns så sorgligt att det snart inte kommer vara nån mer football! Men som tur är har vi åtmintone en match kvar, nu är det nämligen dags för Nebraskas statliga mästerskap, alltså motsvarande SM för ungdomar i Sverige typ. Eftersom våra killar är så sjukt bra och inte har förlorat en enda match i säsongen (vilket förresten inte har hänt på över 30 år) har de rätt stor chans att gå långt! Så vi hoppas på några matcher till haha! Iallafall så dansade vi med dans-teamet i halvlek som vanligt, och sedan satt vi och hejjade resten av matchen. Kvällen slutade också med ett låååångt samtal med Shey, som det alltid blir efter att hon har skjutsat hem mig haha. Mysig fredag helt enkelt!
Shey, Austin, Mickey, Raul och jag
Cortneys (och min) kusin Max
Shey, Mickey och jag i killarnas hjälmar (som stank av svett)
Jag, Raul, Amy, Max och Danielle
Jag med bästa tvillingparet Austin och Wendi
 
Idag var jag på volleybollturnering med förstalaget från 11:30 till 18:30. Låter väldigt långt, men om jag ska vara ärlig vill jag inte spendera mina dagar på något annat sätt. Även om jag spelar i andralaget för att jag inte är tillräckligt bra för förstalaget (vilket inte är så konstigt eftersom jag aldrig hade spelat innan jag kom hit haha), så har jag mina närmaste vänner i förstalaget och jag älskar att följa med dom överallt ändå. Med tanke på att vi har träning varenda dag efter skolan och matcher eller turnering varje helg känns laget snarare som en familj. Så det var mys, även om vi inte vann alla matcher så spelade vi riktigt bra!
Direkt när vi kom hem plockade Shey upp mig, vi hämtade upp Mickey, och sedan åkte vi tillsammans till Beatrice. Det är en lite större stad (med betoning på lite) runt en halvtimme bort där vi åkte rullskridskor och käkade middag och hade allmänt kul. 
Mickey har faktiskt shorts på sig, man ser dom bara inte på bilden haha.
Och ja, USA har fått mig att göra den typiska amerikanska posen på alla bilder, döm mig inte lol
 

Så ser mitt liv ut just nu, och nu ska jag sova efter en lång dag. 
Puss och kram!
Pappa
2014-10-26 @ 15:33:11

Det bästa tvillingparet Austin o Wendi.........jag vet inte jag....:-).
Kul vecka verkar det som, och Riktigt fotboll!!!
Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0