100 dagar i USA

Idag (eller ja, nu är ju klockan över midnatt så igår) var det exakt 100 dagar sedan jag lämnade svensk mark. Känns superknasigt. Känns fortfarande som att jag på ett sätt har varit här i 10 gånger så lång tid, men på ett annat som att jag just har kommit hit. Det går liksom inte riktigt att förklara, och jag har börjat acceptera att jag antagligen kommer att känna på det sättet ända till den dagen jag faktiskt sitter på flygplanet hem. Om ens då!
Försök till en hoppbild med andra utbytesstudenter på Arlanda för 100 dagar sedan
 
Men shit vad tiden går snabbt! Det är lite läskigt faktiskt. Nu är liksom volleyboll-säsongen slut, precis när jag börjar bli rätt bra på det. Känns jättesorgligt, kommer sakna laget jättemycket. Även om jag ser de flesta i skolan hela tiden haha. Men det var faktiskt laget som fick mig att få fler kompisar och känna mig mer bekväm i skolan och så, det hade varit en helt annan grej utan dom! 
Vi hade vår sista match i tisdags, och det var väldigt sorgligt att se alla seniors börja gråta efter matchen och så. Dom kommer liksom aldrig spela med det här laget och i vår gympasal igen. Samma sak gäller ju mig, så det var lite känslosamt, men samtidigt har ju inte jag spelat sedan jag var 10. Dock är det distriktmästerskap på måndag, men vi vet inte hur långt vi kommer gå i det och det är inte här på hemmaplan.
 
 
I torsdags hade vi framträdande med show-kören igen, gick väl bra även om vi hade extremt liten yta att röra oss på haha! Den här gången hade vi även några solo-framträdanden, och jag sjöng en duett med Jaci. Låten heter Safe and Sound av Taylor Swift - faktiskt en rätt fin låt, kolla upp om ni känner för't. 
 
På kvällen tog vi del av den amerikanska Halloween högtiden (som är sjukt stor här) och skar pumpor! Har aldrig gjort det förut så det var en ny upplevelse haha, var rätt kul. Har en känsla av att mamma hade tyckt det var jätteroligt och kommit på något kreativt! Något att testa hemma nästa år kanske...
Min blev inte så bra jämfört med de andras, men vem bryr sig ;)
De här vackra skapelserna sitter nu på vår altan:
Gissa vilken som är min haha
 
Idag höll jag en liten Sverige-presentation i min historia klass, mest för skojs skull. Som tack fick jag en kupong för en gratis pizza på Pizza Hut, och ett brev hemskickat till mina föräldrar att jag har varit en bra förebild för andra elever!! Det hade ju verkligen aldrig hänt i Sverige, och det är så himla roligt haha!
 
Efter skolan hade vi ingen volleybollträning, så åkte med Cheyenne till Crete och tog en runda på Walmart och sedan Burger King vilket var myyyyys.
Och bara för att klargöra för er som undrar; jag har en kompis som heter Cheyenne och en som heter Sheyenne, jag stavar inte namnet på en person olika hela tiden lol. Sheyenne (eller Shey som jag oftast skriver) är en junior som jag lärde känna genom kören och dansen, Cheyenne med C är en senior som jag lärde känna från min Humanities-klass och volleybollen. Så nu vet ni, ingen mer förvirring.
 
Iallafall så var det football som gällde efter det. Egentligen är säsongen slut men killarna förlorade inte en enda match i serien så de gick till statliga mästerskapet. "State play-offs" som det heter, vilket alltså är väldigt coolt eftersom det är en turnering där vinnarna får äran att vara bäst i hela staten Nebraska. Det var en superspännande match och killarna spelade grymt bra som vanligt! Dock var laget de mötte också riktigt bra, och det slutade tyvärr med att våra Wolverines förlorade med 1 ynka poäng efter förlängning. Riktigt surt var det, speciellt eftersom de har spelat så himla bra hela säsongen och verkligen var värda att gå längre! Det var också riktigt sorgligt att se alla tuffa, biffiga football-killar bryta ihop på planen och gråta, speciellt dom som är seniors eftersom det var deras sista match någonsin för skolan. 
Men det var iallafall en riktigt bra match, och det var mer folk på läktarna än det nånsin varit förut, trots att det var Halloween och nollgradigt! Vi alla hyllade killarna efteråt, och jag är så sjukt stolt över dom <3
Vi uppträdde med danstruppen som vanligt, idag i barnsliga Halloween kläder 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0