Update

Hej folket! Sorry for dålig uppdatering, är rätt upptagen hela tiden såhär på slutet. Plus att jag ju inte har en dator nu heller, så kan bara skriva här på mobilen. Och har inga bilder från Kilis kamera nu heller, men ni får nöja er med det jag har på mobilen haha! 
 
Så vi hade alltså ett Going Away Party för mig förra lördagen. Vi behövde ha det 3 veckor innan jag faktiskt åker för det var det enda datumet som funkade, så det va ju inte sista gången jag träffade alla där, men det var ändå rätt känslosamt! Fick massa fina presenter och kort och så, åt massa mat och hade mysigt med många fina vänner som kom dit. Några av alla bilder med alla kompisar;
 
På söndagen gick vi till kyrkan, det var en speciell gudstjänst då jag, Cortney och kusin Max blev uppmärksammade eftersom det var vår sista vecka i skolan och Cortney och Max skulle ta graduation veckan efter. Efteråt åkte vi hem till Max och åt god lunch eftersom det var morsdag här i USA. 
När vi kom hem åkte jag med Korbyn och Lindsay (mina freshies <3 ) till Crete och åt på en kinesisk restaurang och tog en snabbis på walmart som vanligt. Kommer sakna dom så himla mycket!
 
Måndag kväll var det Athletic Banquet, vilket är när alla som har deltagit i sporter under året blir presenterade och alla som gjort bra ifrån sig och spelat många matcher får priser och sånt. Tog väldigt lång tid haha, men vi fick god mat i alla fall!
 
Tisdag var äntligen dagen kommen!! Har sett fram emot 12e maj så länge! Det var nämligen i tisdags mamma, pappa och Arvid flög in till Lincoln! Så vi fick lämna tidigt från friidrottsträningen och åka in till Lincoln för att plocka upp dom. Var så konstigt, jag var så himla hypad innan och visste inte hur jag skulle reagera, och sen helt plötsligt så var dom där liksom! Helt underbart! 
I alla fall så hade vi vår sista musikkonsert den kvällen, så vi skyndade oss iväg från flygplatsen direkt upp till skolan så jag kunde komma in och sjunga med kören och show-kören. Det var såklart sorgligt eftersom det var sista gången vi alla sjöng tillsammans, och alla började gråta efteråt. Till och med min körledare Mrs. Vrbka började gråta när hon presenterade ett pris som jag fick för att ha gjort så mycket för skolans musikprogram under det här året! 
 
Onsdag var min sista dag i skolan, vilket kändes jättekonstigt och jobbigt och sorgligt. Men också rätt skönt såklart! På lunchen åkte alla seniors till Gary's, en bar i Wilber och åt lunch där, en sista lunch tillsammans. 
Efter min sista friidrottsträning drog jag, mamma, pappa, Arvid, Kili, Jay och Cortney till Lincoln där Kathleen - en kompis till oss som går på universitetet - visade oss runt på campus och pratade med oss om UNL och vad hon tycker om det. Vi tänkte att mina föräldrar skulle få se det ifall jag bestämmer mig för att komma tillbaks och gå på UNL om 2 år! Efteråt käkade vi på restuarang också, med mina två familjer tillsammans haha. Har fortfarande inte fattat att dom faktiskt är här nu!
 
I torsdags var det distriktmästerskapet i friidrott, så hela dagen spenderades i Hebron där det hölls. Jag kom på 4e plats i 100 meter häck vilket var asnajs, och totalt sett vann vi hela tävlingen! Det är första gången i skolans historia som tjejerna har vunnit både Conference och Districts, och det var så himla kul! Är så sjukt stolt över alla tjejerna, och är så himla glad att jag fick lära känna dom under den här tiden <3 Kommer sakna dom så galet mycket! För oss som inte kvalificerade till det statliga mästerskapet var ju det här vårt sista track meet, så det var riktigt sorgligt och alla började gråta efteråt! Men det var i alla fall ett väldigt bra slut på det hela. 
 
 
I fredags hjälpte vi till att städa och fixa hemma inför igår då vi hade Cortneys graduation party där. Sen åkte jag, Arvid och Cort med Maddie och Em till Lincoln där de fick sina naglar fixade medan jag och Arvid gick och shoppade. Jag köpte ett nytt par cowboy boots eftersom de jag fick i julklapp stod på golvet i mitt rum när källaren översvämmades... 
När vi kom hem tog jag med mamma, pappa och Arvid till walmart i Crete eftersom de aldrig hade sett ett walmart förut haha! Sedan åt vi god middag med familjen, och sen åkte vi ut till först Hollys och sedan Megans graduation party! Efteråt hängde vi med familjen ute i garaget ett tag, innan vi till slut gick och la oss.
 
Lördagen var själva graduation dagen. Vi gick upp rätt tidigt för att fixa det sista inför Corts fest, och sen gjorde vi oss i ordning. Efter att ha tagit en massa familjebilder åkte vi upp till skolan där jag tog typ tusen bilder med alla mina kompisar som tog graduation! Har som sagt inte så mycket bilder på mobilen, men kan lägga upp alla sen när jag har en dator igen haha... I alla fall så får alltså inte jag ta studenten, vilket är väldigt dumt eftersom man ändå har varit en del av klassen hela det här året. Jag har ju inte tagit alla lektioner som dom har och så, men jag tycker man ändå borde få vara med i ceremonin och sitta med bland alla mina klasskamrater. Men så funkar det inte på min skola, så jag fick sitta med familjen i läktaren,  vilket sög. Men jaja, i alla fall så var det en jättefin ceremoni, och jag grät jättemycket haha! Alla grät, det är så himla sorgligt när de ska splittras efter 13 år tillsammans liksom. Och för mig var det ju sista gången jag träffade många av mina bästa vänner. Usch, det var skitjobbigt!
Efter hela ceremonin var över, och jag hade kramat alla mina klasskamrater, drog vi tillbaks hem för Cortneys fest. Hade jättekul hela kvällen! Åt massa mat, umgicks med alla kompisar, hade kul med släkten osv. Fick dock säga hejdå till några av mina absolut närmaste vänner, och det var jättejobbigt... Hela dagen var väldigt känslosam liksom! I alla fall så stannade vi ungdomar uppe till sent in på natten, och till slut var det bara jag och morbror Cruz vakna, så satt och pratade med honom till 7 på morgonen haha! Älskar honom så mycket, han är världsbäst!! 
 
Idag gick vi upp ganska tidigt, jag fick inte ens 3 timmars sömn hehe, men en stor del av släkten kom över för att va med när Cortney öppnade alla presenter hon fick dagen innan. När det var klart, packade jag, pappa, mamma och Arvid ihop oss och satte oss i bilen, vi är nämligen på en liten trip genom Nebraska! Idag har vi åkt igenom några olika städer och kollat på lite olika saker, men vårt huvudmål är Mount Rushmore borta i South Dakota. Jag har ju redan varit där en gång, men nu när min familj är här tänkte vi åka dit tillsammans. Så just nu är vi i Sidney, typ halvvägs till South Dakota,  och bor på hotell här över natten. Imorgon åker vi resten av vägen, och sen ska vi åka hem igen på tisdag. Så det är mys!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0