Elände

Sååå det här med att det är stormsäsong i Nebraska ja. Natten till torsdag fick vi 30 cm regn här i Wilber. Helt sjukt. Jag blev väckt runt halv 1 på natten, sätter mig upp på sängkanten och sätter fötterna i vatten. Gick ut ur rummet och möts av den här synen:
 
Stadens vattenledningar hade överbelastats så vi fick in vatten genom vår brunn i tvättstugan. Vi hade nästan 20 cm i vår källare! Skor, kläder och böcker flöt omkring lite här och var. Allt blev förstört; alla möbler, heltäckningsmattan, allt som stod på golvet på hela undervåningen. Vilket för min, Cortneys och Karenas del var rätt mycket eftersom vi alla har våra sovrum där nere. För mig var det värsta min dator som låg på golvet, där jag hade alla bilder lagrade sedan jag lämnade Sverige... även mina fina nya Beats som jag bara fick använda i typ två veckor. Och sen alla mina skor, många som inte gick att rädda. 
I alla fall så började vi - mitt i natten, i våra sovkläder - bära upp allt vi kunde ut till garaget, la ut saker på tork som kanske kunde räddas. Efter några timmar när det inte fanns så mycket mer vi kunde göra tills vattnet var borta, gick vi och la oss; jag i en soffa och Cort och Karena i Claytons gamla rum.
 
Skolan var inställd på torsdagen pga extremt väder, de flesta gatorna var översvämmade och det var många som hade haft det svårt att ta sig till skolan. Så hela dagen gick åt till att riva ut ALLT i källaren och hitta plats för alla våra saker här uppe på övervåningen istället. Vi hade 15-20 pers som kom och hjälpte till med olika saker vilket var jättesnällt. Killarna från vår klass fick komma och hjälpa att bära grejer haha, så dom gick upp och ner för trappan med byråer, skrivbord, hyllor, och allt annat tungt. Under tiden rev vi upp mattan, försökte suga upp allt vatten som var kvar, rensade ut våra rum, och tog ner nedre delen av väggarna så isoleringen kunde tas ut och så. 
En rätt galen dag med mycket att göra, och det gjorde det ju inte lättare för mig att jag fortfarande var sjuk och inte kunde äta något... 
Det här är den enda bilden jag har just nu, jättesuddig, men ska ta bättre bilder sen så jag kan visa hur vår källare ser ut just nu.
 
 
Jag och Cortney har nu flyttat in i vår brorsa Claytons gamla loft, kan ta bilder och visa det senare också! Det funkar, inte dåligt alls liksom, men vi är ju alla fortfarande ledsna från att ha förlorat hela källaren och våra rum med allt i dom. Karena bor i vårt gästrum. 
 
Så ja, allt är kaos just nu. Vi klarar oss liksom, men det är kaos. Plus att ikväll ska vi ha ett Going Away Party för mig här, min familj som skulle bo med oss kommer på tisdag, och nästa helg är ju graduation och Cortneys party skulle också hållas här. Vi får se hur allt går helt enkelt!
 
 
Igår hade vi ändå friidrottstävling, och det var skönt att komma ut ur huset ett tag! Jag kunde inte springa eftersom jag inte hade ätit på så länge, och det sög. Men jag gick ändå runt och kollade på alla andra, och trivs så himla bra med alla i mitt lag så jag hade rätt kul ändå. Vi vann också med över 30 poäng, så det var najs. Kunde också äta lite under dagen! Framsteg! 
Men det som verkligen gjorde min dag var att Sara var där! Hade ingen aning om att hennes skola skulle vara där, så fattade typ inte vad som hände först när jag såg någon komma springande mot mig haha! Men det var jättemys, kunde vara en del med henne under dagen och det gjorde att allt kändes bättre <3 Det är helt otroligt hur mycket en person kan påverka hur man mår bara genom att vara där. Älskar henne så mycket!
Ber om ursäkt för den extremt risiga bilden haha...
 
 
Nu måste jag gå och hjälpa till och fixa inför min fest ikväll! 
Hoppas ni alla har det bättre än mig!
Daddy-o
2015-05-10 @ 01:04:25

Ja jädrar vad källaren ser ut, stackars er!!
Hoppas du har det lite bra ikväll iaf på ditt going away party !
Kram

Sara
2015-05-11 @ 14:50:34

Love YoUuUuUuUuUuU




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0