Sommar i mars

Hej allihopa! Sorry för dålig uppdatering den här veckan, har inte riktigt haft tid att blogga. 
 
Till att börja med har det varit riktigt varmt hela veckan - över 20 grader hela tiden! Under friidrottsträningarna har det varit runt 25/27 grader ute, så det är verkligen som svensk sommar här nu. Det har såklart varit riktigt jobbigt att springa när det så varmt, seciellt för mig eftersom min kropp inte alls är van vid så varma temperaturer. 
 
Men annars har träningarna gått bra, jag tränar 100 meter sprint, 100 meter häck, och längdhopp. Tycker faktiskt det är jättekul, även om det är rätt frusterande med typ längdhopp eftersom jag aldrig har gjort det förut och därför inte har särskilt bra teknik. Men det kommer väl haha, har ju bara tränat friidrott i två veckor.
 
 
Förra helgen var jag ju i Louisville hos världens bästa Sara, och det var supermysigt! Vi hängde mest hemma i deras hus och myste och umgicks med hennes familj, men vi tog också en lång promenad i hennes lilla stad. Det var jättefint väder den dagen, så vi gick och köpte glass som vi satt och åt på en brygga vid en sjö som fanns där. Det var så varmt att vi blev solbrända haha! 
I alla fall så hade jag det väldigt bra, och det var så skönt att vara med henne igen <3
 
 
I tisdags hade vi tävlnig med show-kören, så vi var i Hastings hela dagen och sjöng och tittade på andra skolor när dom uppträdde. Det var kul, och vi kom på fjärde plats!
Med Dayton, Becky och Shey
 
 
 
Onsdag och torsdag hände inte så mycket, jag hade skola och friidrottsträning.
Efter träningen i onsdags stannade jag kvar på den amerikanska fotbollsplanen på skolan och spelade fotboll med Jay. Det var askul, men jag insåg hur extremt mycket jag saknar det och mitt lag, och hur mycket jag tappat under den här tiden jag inte har spelat. Men det var skönt att få spela lite igen!
I torsdags hängde jag med Shey på subway när hon jobbade och övade på vår pjäs vi har med skolans speech team.
 
 
Igår, fredag, åkte jag med Kili till Lincoln och till UNL -  University of Nebraska, Lincoln. Det är det college som hela Lincoln kretsar kring, det där the Cornhuskers (hela statens abolut största football lag) spelar. Vi va på ett så kallat "college visit", då man får en rundtur på campus och lyssnar på massa olika personer som håller presentationer och pratar om varför man ska välja UNL. Det var faktiskt jättebra, och jag älskade campus! 
Jag har ju två år kvar av gymnasiet i Sverige när jag kommer hem eftersom det här året inte räknas för mig, och det är ju verkligen inte säkert nu vad jag vill göra efter jag har tagit studenten. Men om jag känner för att gå på college i USA så kommer jag lätt åka tillbaks hit till Nebraska och gå på UNL och spela fotboll!
När jag kom hem skypade jag med mamma och pappa rätt länge, och efteråt hängde jag hemma hos Shey och övade på vår pjäs igen.
Bilder på campus och sedan på mig och en av the Cornhuskers maskotar; Lil Red
 

Idag har jag varit hemma och tagit det lugnt, pratat med Austin i typ 3 timmar och gått på en promenad som vanligt också. Snart ska jag dock gå ut och möta Becky och spendera kvällen hos henne! Ska bli mys!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0