Sista Februari

Hej alla fina läsare! 
 
Även om jag fortfarande är lite nere nästan konstant nu för tiden - jag saknar Sverige mycket och kan inte låta bli att längta tills jag är hemma igen - så har jag ändå haft en bra vecka. Mitt humör nu för tiden ligger oftast på en stadig trötthet på att må så här och inte känna mig som den där glada Anna som jag är hemma i Sverige. Men den här veckan har i alla fall kännts rätt bra, och jag har försökt fokusera på saker och personer som gör mig glad.
 
 
Jag har bl. a. varit mycket med Shey och övat på en kort pjäs som vi ska framföra med skolans "Speech Team". Även om det inte är ett tal utan mer en sketch, så är det en av kategorierna man kan välja för speech. Vår lilla 10 minuters pjäs är rätt rolig faktiskt, så det är kul! Men det har tagit en del tid att memorera alla meningar och öva på det och så. 
 
Jag har också haft en till friidrottsträning, som var riktigt tuff. Men jag gillar ju att pusha mig själv när det kommer till träning, så jag hoppas verkligen att träningarna kommer ge resultat! De officiella träningarna börjar nu på måndag, det vi gjorde den här veckan var liksom konditionering för oss som inte har basket längre eller inte hade något bättre för sig haha. I alla fall så får vi se hur det går på måndag, är fortfarande inte sådär jättetaggad på att springa ihjäl mig varenda eftermiddag i 2 och en halv månad, men det kommer ju åtminstone få mig i bra form igen!
 
I kören har vi börjat förbereda oss för en tävling som är om några veckor där man kan framträda solon eller låtar i mindre grupper. För det ska jag göra både en duett med Shey och en kvartett med Becky, Brandie och Tori, och p.g.a. detta har jag spenderat mer tid med dom under körlektionerna, vilket är najs. Blir rätt glad av att sjunga med andra när det låter så bra!
 
På både tisdagen och torsdagen åkte jag till Friend med Cortney och Jay för att kolla på killarnas distriktmästerskaps-matcher i basket. Dom är så himla duktiga, och eftersom de först vann kvartsfinalen i tisdags och sedan semifinalen i torsdags är de nu i final som spelas på måndag! Är så himla taggad! Det är såå underbart att stå med alla andra och hejja under matchen, det är verkligen en stark gemenskap, och jag älskar att vara med och skapa den stämningen! I tordags var nästan hela läktaren full, och det var så hög ljudnivå att jag knappt kunde höra mig själv. Det var en riktigt bra match också, jämn och spännande, och när slutsignalen till slut hördes hoppade alla runt som galningar och vi sprang ut på planen och kramade alla svettiga spelare haha. De har inte gått till final på många år, så det är riktigt häftigt att få vara med om en så ovanligt bra säsong!
Ofta har man ett "tema" för publiken, och i torsdags var det Black Out vilket betyder att alla var klädda i svart.
 
Idag har jag också suttit i en läktare och hejjat tills min röst började bryta sig, dock för en annan sport. Det var nämligen State Duals i brottning, alltså det statliga mästerskapet då alla brottningslag tävlar mot varandra. Klockan 8 satt jag på en buss uppe vid skolan med Brandie, Maddie, Tori, Cameron, och andra föräldrar och elever som inte kunde eller inte ville köra de två timmarna till Kaerney själva. Förutom en lunchpaus (då vi också hann ta ett varv inne på en galleria) satt vi sedan hela dagen i den enorma gympahallen på Kaerneys universitet där brottningen hölls, och kollade på när våra killar brottades. Det var riktigt spännande, och de gjorde väldigt bra ifrån sig. De slutade på fjärde plats vilket är rätt imponerande, men också väldigt surt för de var bara ett enda poäng från att komma på tredje! Det var också lite sorgligt att se hur besvikna killarna var efteråt, och hur känslosamma de som är seniors var eftersom det var sista gången de någonsin kommer brottas liksom.
Jag hade i alla fall en riktigt bra dag! Kom hem efter den två timmars långa bussresan tillbaka runt kanske halv 10 - 10, så hela min dag gick till brottning. Men det var det värt! 
 
En annan rolig grej är att jag har fått träffa min svenska kompis Simon som är utbytesstudent i Friend 3 gånger under veckan! Först tisdag och torsdag när vi var på hans skola för killarnas basketmatcher, och sedan idag på brottningsmästerskapet eftersom han var där med sitt lag! Så har fått vara med honom väldigt mycket, vilket är jättekul - och lite skönt att få prata ut om allting på svenska haha. 
 
 
Och nu är det mindre än 100 dagar tills jag är hemma igen hörni! Helt galet faktiskt.
So many feelings!

Kram
 
 
 
Just det, förresten, som ni kanske märker ser bloggen annorlunda ut om man går in från en mobil nu; det är för att blogg.se har gjort så att det måste vara mobilversion typ. Försökte fixa det så bra som möjligt, hoppas ni gillar det! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0