NYC

Jaa, nu är vi i New York!! Det är helt otroligt faktiskt, älskar det!!
Vi landade sent på kvällen i lördags efter typ 5 timmars flyg från San Fransisco. Vi tog en taxi in till vårt hotell som ligger på Manhattan, bara 5/10 minuter från Times Square! Efter att ha lämnat våra väskor på hotellet gick vi till närmaste McDonalds eftersom vi inte hade ätit nåt på hela dagen haha. I alla fall så gick vi hem och sov när vi var klara.

På söndagen, igår, sov vi ut till 12 eftersom vi inte sovit så mycket på sista tiden och vi var lite jetlaggade från västkusten och så. Sen var vi riktigt sega och försökte planera vad vi vill göra här och köpte buss-biljetter och så, efter att ha käkat frukost på starbucks.
När vi sedan gick ut för att hoppa på vår sightseeing buss spöregnade det, så vi sprang hela vägen till närmaste stopp! Härlig start på vår tid här :)))) Vi tog bussen ett tag, men klev sedan av och gick runt i några butiker innan vi käkade middag.

Idag sov vi också ut till rätt sent, innan vi gick ut och käkade frukost/lunch på en restaurang i närheten. Sen började vi med att gå till Times Square och shoppa lite igen. Efter det gick vi till Grand Central Station där vi tog tunnelbanan till en annan del av Manhattan, där vi sedan gick och gick och gick. Vi tog en liten fikapaus, men annars bara gick vi igenom olika delar av Manhattan för att uppleva lite mer av staden.
Till slut hamnade vi på en italiensk restaurang nära Union Square, och efter en god middag tog vi en taxi hem till hotellet. Mysig dag med lite mindre regn än igår!