January 12th 2015

Ännu en vecka har gått - en vecka mindre i staterna, men också en vecka närmare Sverige. 
 
Förra måndagen gick jag alltså på bio med Cortney och hennes kompis Chris och såg nya (och sista) Hobbit-filmen, som var sjukt bra, typ dog! Grät en del också haha.
Förresten kanske ni har tänk på att min värdmamam har ett ganska speciellt namn; Kili? Anledningen till det är att när hon föddes läste hennes pappa The Hobbit och älskade en av karaktärerna i boken, så han döpte henne efter honom. Hur coolt är det inte att hon är döpt efter en krigardvärg i The Hobbit haha? Tycker det är jätteroligt!! 
Alltså så galet bra verkligen! (Kili är dvärgen längst ner till vänster)
 
På tisdagen efter basketträningen gick jag på bio igen, med Shey, och såg Mockingjay - nya Hunger Games filmen. Också den var väldigt bra! Vi drog sedan och köpte med oss mat från en kinesisk restuarang och åkte hem till Shey där vi käkade och myste. Är så himla tacksam för att jag har henne och hela hennes familj som behandlar mig så himla bra! Dom är verkligen supergosiga. 
 
Onsdag tror jag inte jag gjorde nåt speciellt, typ tittade på serier och läste vilket i och för sig var fett skönt.
 
Torsdag hade vi basketmatch så kom inte hem förrän typ 10 som vanligt. Det var dock väldigt kul för det var tjeckiskt tema för publiken under matchen, alltså om man kom dit iklädd tjeckiska folkkläder och så fick man gratis inträde till killarnas brottningsmatcher som var dagen efter. Dom har roliga teman ibland för att få mer folk att komma och titta och stödja skolan och så, och det funkar ju eftersom läktaren oftast är full! I alla fall så gjorde vi då kyckling-dansen i halvlek med dansteamet eftersom det är en väldigt typisk grej man gör på tjeckiska tillställningar tydligen! Så vi drog med oss folk från publiken och dansade med dom haha, det var faktiskt jättekul! Älskar stämningen och gemenskapen på skolan alltså. Jag tog upp Kalan och Jack, två små killar som går i den klass jag är extralärare hos en timme varje dag. Kalan är rektorns son och Jack är en av mina klasskompisars lillebrorsa, och dom är så himla söta! Dom tyckte det var superkul och kunde typ inte sluta prata om det nästa dag när jag var i deras klassrum haha!
Har ingen bättre bild på laget haha, vi kanske inte är så många men vi har många riktigt bra spelare faktiskt!
 
Fredag hade vi en halvdag i skolan, så alla lektioner var bara 20 minuter långa vilket var trevligt värre, så jag drog hem och spenderade lite tid med kusinerna Lena och Grant ett tag innan Brandie kom och plockade upp mig till killarnas brottningsturnering i skolan som vi gick på. Det var rätt intressant, har ju aldrig sett riktig brottning förut så det var en ny upplevelse haha. Kanske inte direkt min kopp te så att säga, men det var väl ändå kul att se liksom! Efter det drog jag till Subway med Mickey och hennes systerson Raul (fast han är ett år äldre än henne haha) och satt där ett tag och åt och pratade. Mickey har nämligen flyttat tillbaks till California som hon kom ifrån innan hon kom hit. Saker här har tyvärr inte funkat så bra för henne på massa olika plan, och hon har hela tiden bara velat åka tillbaks. Så vi satt och snackade länge om det, men jag tror nog hon gör rätt i att lämna Wilber för hon har aldrig riktigt känt sig hemma här. 
 
I alla fall så hade vi först basketträning och sedan match igen med basketlaget i lördags så det var hela min dag gick åt till. Under killarnas match kom Kalan (rektorns son) och Jordan (min tränares son) och satt med mig resten av kvällen, var jättemys! Har så många barn-kompisar här haha. 
Efter matchen åkte jag hem till Mickey och var med henne en sista gång innan hon flyttade. Var mys men lite sorgligt såklart, alltid jobbigt att säga hejdå till folk, speciellt när man inte vet om man någonsin kommer träffa dom igen...
När jag kom hem kollade jag på första Sagan Om Ringen filmen med Cort, Kili och Jay och bara låg där i soffan och tänkte på hur glad jag är att jag hamnade i den här familjen <333
Fick ingen bättre bild för dom vägrade sitta stilla haha
Mickey och hennes otroligt söta hund Cookie
 
I söndags - igår - åkte jag och shoppade med min underbara vän Dayton inne i Lincoln, blev en heldagsgrej kan man säga, vi räknade ut att vi hade varit med varandra i 7 timmar när han droppade av mig här hemma igen. Fick en massa saker köpt vilket var asnajs, så kan inte klaga direkt. Tänkte också på hur extemt myket billigare allt är här än i Sverige, alltså om jag hade köpt samma saker där hemma hade jag slösat typ dubbelt så mycket pengar! Är i alla fall väldigt nöjd med mina inköp, bilder kommer här nedanför.
När jag sedan kom hem på kvällen skypade jag med fina Moa hemma i Sverige i 5 timmar! Välbehövligt kan man säga, har inte pratat med henne på jättelänge! 
Svart kofta från Forever 21, hoodie från American Eagle, hoodie från Forever 21, mönstrade leggings från American Eagle och Nike basketshorts från Sheels
Långärmad stickad tröja från Old Navy, mönstrad långärmad tröja från Forever 21, jättesöt blus/skjorta från Aeropostale (dock ser man inte alla fina detaljer på denna bild), jeansväst från Plato's Closet, t-shirt från Plato's Closet och sport bh från Forever 21
 
Och idag började skolan som vanligt då, inget nytt här inte. Efter basketträningen käkade jag, Cort och Jay dock middag på stadens lilla bar för att ingen annan var hemma och Jay inte orkade laga mat lol. Så tog en cheeseburgare som var fett god, alltså life in America säger jag bara... 
Och nu ligger jag i soffan och kollar på andra Sagan Om Ringen filmen, jag och Cortney är inne i någon slags nörd peroid med det haha. Fett gos i alla fall. 
Becky, Brandie och jag under körlektionen i skolan
 
Nä, nu ska jag gå och duscha och tagga ännu en basketmatch imorgon. Aldrig någon vila här inte!
Kram 
mamma Ka
2015-01-16 @ 00:31:56

å va fina grejer.. ser fram emot att smyga in o låna när de hänger här i din garderob.. <<<333




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0