Snow Day och en massa bilder

Nu har vi fått riktig vinter här i Nebraska. Det har snöat konstant sedan i förrgår, och det är 20 minusgrader ute just nu! Därför är skolan inställd idag, vi har en så kallad Snow Day, vilket är superskönt haha! Jag sov till 12, och sen dess har jag duschat, ätit och kollat på tv. Så himla najs :)))))
Såhär ser Wilber ut just nu.
 
I alla fall har jag ju nu tid att uppdatera er lite på vad som händer i mitt amerikanska liv. 
Förra veckan var rätt busy för mig. 
 
I måndags var jag ju som sagt i Kearney och sjöng med hederskören.
 
I tisdags var jag tillbaks i skolan, och efter hade vi basketmatch i Palmyra då vi krossade dom med över 50 poäng haha.
Lite gamla in-action-bilder.
 
På onsdagen efter träningen kom Shey och plockade upp mig, dom hade nämligen paj-bakning hemma hos henne. Vi va runt 15 pers som bakade över 50 pajer till en konsert dagen efter i skolan.
 
I torsdags var då den konserten, Soup and Song. Det är en tradition på skolan, både grundskolans och high school elevernas körer och orkestrar framför sina låtar, och samtidigt fanns det soppa, kakor och pajer för alla att äta.
Först Shey, Brandie, Dayton, Becky och jag, sen med Austin, med Brandie, med Becky och till sist jag under konserten.
 
I fredags var det sista hemmamatchen i vanliga basket säsongen. Kändes ju lite sorgligt, men om vi går vidare i distriktmästerskapet och så kommer vi ju spela fler matcher! Vi dansade i alla fall i halvlek av både tjejernas och killarnas match. För killarnas match dansade vi en dans själva som vanligt, men dansen för halvlek i tjejernas match gjorde vi med en massa grundskolebarn, vi hade nämligen läger för dom under dagen då vi lärde dom dansen och så. Det var jättemysigt! 
Bilder från först vår egen dans och sedan under dansen med barnen, dansteamet, dansteamet med alla barnen, jag och Shey och sist jag med Kili och Jay.
 
På lördagen hade vi reservmatch med laget, fick spela väldigt mycket så det var kul. Sen sov jag lite, och kollade på serier och skypade lite snabbt med mamma och pappa fram tills middag då vi drog till mormor och morfars hus och käkade chili och lade pussel med släkten.
 
Och till sist igår skypade jag med Inez, Emma och mamma och pappa på förmiddagen, och sedan åkte vi till moster Sians hus där moster Maggie och Dusten hade en baby shower. Dom är gravida med tvillingar, och igår firade vi det, och de avslöjade könen! Det kommer bli en flicka och en pojke! Jättekul, dock kommer de inte födas förrän efter jag har åkt hem igen... I alla fall så var det mysigt, var mest med kusinerna som vanligt. 
Dom avslöjade könen på bäbisarna genom att bli sprutade med sånt där skum ni vet, en med röd färg och en med blå! Skitgulligt haha
 
När jag kom hem skypade jag med mamma, pappa och mina brorsor igen, de andra gångerna blev vi avbrutna så nu kunde vi prata längre. På kvällen var det Super Bowl, alltså finalen i football ligan, och jag satt och kollade med Jay, Kili och Caytlin. Så det var myyyyys!
 
Kram på er!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0