A Sunday Well Spent Brings A Week Of Good Content

Måste verkligen börja uppdatera oftare, så att jag slipper skriva en veckas innehåll varje gång jag bloggar haha! För min perfektionist-sida kan inte låta bli att skriva om vad som hänt varje dag jag missat så att jag inte glömmer bort något. Så typiskt mig, pallar inte.
 
I alla fall, måndags var vi som sagt lediga från skolan pga Snow Day. 
 
Tisdag var vi tillbaks i skolan igen, men ingen av lärarna ville börja med något i ämnena för det verkade som att vi skulle få en Snow Day på onsdagen igen enligt väderleksrapporterna. 
 
Och det fick vi också! Det var en riktig snöstorm ute (!!!) från klockan 6 på morgonen fram till typ tidig eftermiddag. Kusinerna Lena, Grant och Mila var över så spenderade största delen av dagen med dom, vilket var mys! Kollade filmer, bakade kakor, spelade spel, och på eftermiddagen när snöstormen hade lagt sig drog vi på oss täckisar och lekte ute i snön! Det var väldigt längesedan jag gick ut i mer än en halvmeters snö frivilligt, men vad gör man inte för småkusinerna liksom? Det var faktiskt riktigt kul dock, kände mig som ett litet barn igen när vi sprang runt och brottades i snön! Älskar dom <3
Sen kom vi in och fick varm choklad av mamma Kili och åt kakor. Perfekt vinterdag typ. Senare när dom hade gått tränade jag och Cortney till en work-out video haha, galet vad tuff den var! Hade träningsvärk i flera dagar efteråt, men det var najs.
 
 
Torsdag var skolan öpen igen och vi tog igen det vi missat under både måndagen och onsdagen. Efter skolan hade förstalaget basketmatch i David City, som ligger två timmar härifrån haha, så det blev totalt 4 timmar på buss under dagen med laget.
 
Fredag var första gången på superlänge som vi inte hade basketmatch, så jag käkade middag med familjen här hemma, sedan drog jag till Shey och sov över där efter en film och en genomgång av massa gamla bilder.
 
 
Vi vaknade tidigt på lördagen eftersom Shey skulle jobba vid 8, så blev hemskjutsad och gick och sov 2 timmar till. Runt 10-tiden gick jag ut i det underbara vädret på en promenad. Det var runt 15 grader ute med solsken, fast det låg ändå snö på marken?? Alltså Nebraska och alla dessa vändningar i vädret säger jag bara haha. Det var i alla fall asnajs, stannade till både på postkontoret och på Subway där jag hängde med Shey som jobbade ett tag, och sedan bara gick jag runt ett tag i mitt fina Wilber i det sköna vädret och lyssnade på svensk musik och hade ett fint moment då jag kände att livet var rätt bra ändå. De här två låtarna beskrev mitt mood just då väldigt bra;
 
Sedan vid 2 plockade Shey återigen upp mig och vi åkte in till Lincoln och shoppade lite innan vi gick och såg filmen American Sniper på bio med hennes familj. Och alltså shit vad bra den var. Rekommenderar starkt! Så himla bra gjord film som dessutom är baserad på en sann historia - vilket jag inte hade någon aning om förrän i slutet av filmen och började då storgråta haha. Men i alla fall, gå och se! Så vacker verkligen, fast den handlar om krig. Efter det käkade vi middag på Olive Garden som är en asbra restaurang, och jag åt en riktigt god pasta Carbonara med kyckling och räkor :)
Kollade lite på balklänningar till Prom som är i April, måste börja tidigt haha
 
Och idag var det sedan söndag igen och söndagsångesten är lika närvarande som alltid. Började i alla fall dagen med att prata med min Saris för första gången på typ 3 månader?? Älskar dig Sara! Förhoppningsvis om några veckor ska jag hälsa på henne i Louisville över en helg och det ska bli så jävla skööööönt.
Sen kom Cort hem och vi tränade till en galen work-out video igen, och sedan drog vi till Barnas Drug Store (morfarns apotek) och städade med Jay. Stannade till hos gammelmormor Ruthie också, hon hade stickat en halsduk till mig som hon ville att jag skulle komma förbi och hämta haha. På kvällen åkte vi till papa Steve och Allison (morfar och mormor) och åt middag med släkten, innan jag satt barnvakt för småkusinerna i 3 timmar medan deras föräldrar gick och såg American Sniper. Gosigt värre!
 
Ooooch imorn är det skola igen då. Så taggad :)))))) eller inte....
Menmen
 
Peace out, girl scout! (som man säger här i staterna)
Pappa
2015-02-09 @ 17:23:50

Vilka sköna bilder, härlig vinterkänsla⛄️!
Sen måste jag bara säga att det är en grymt fin klänning du provat, köp! Shey's outfit var iofs fin, fanns det annat hon kan välja på?

Kram Snosan!
Daddy-o

mamma Ka
2015-02-10 @ 21:11:29

han e lite knasig han, men jag håller faktiskt med honom denna gång - något för kort klänning på Shey, men din - köp - urfiiin! Som hela du <3<3<3<3
(nu skall jag slumra lite - i väntan på matchen!) <3 LOVE LOVE LOVE




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0