Senaste veckan:

  • Förra tisdagen var det friidrottstävling i Malcom,  ca 45 minuter från Wilber. Gick svindåligt för min del och placerade inte i någon av mina grenar. Vädret var jättedåligt så ingen presterade riktigt som vi skulle... Jag kom 2a i mitt heat i häcklöpningen fast jag egentligen skulle kommit först, och kom 4a i 100 meter sprint fast jag egentligen skulle kommit 3a. Plus att mina tider inte var bra i någon av loppen, så jag var inte nöjd alls kan man säga. Det här var också vår första tävling som vi inte vann totalt, vi kom på andra plats med typ 8 poäng färre än vinnarna, så det var riktigt surt. Dålig dag för friidrott helt enkelt! Dock var det såklart kul att umgås med mitt lag som jag älskar som vanligt, och eftersom det var extremt kallt, regningt och blåsigt sprang vi alla runt och kramades och delade filtar, så det var mys. Plus att Saras skola Louisville var där, så fick träffa Sara igen!! Det var supernajs såklart <3 Fick även träffa hennes värdfamilj och hennes småsyskon från Sverige, vilket var jättekul! Hennes familj hade nämligen varit på besök, och syskonen hade valt att stanna längre istället för att åka till Chicago med deras föräldrar. Det var väldigt kul och mysigt i alla fall! Extremt suddig bild på mig och Haylee på bussen på väg hem
 
  • På onsdagen var det min födelsedag,  och herregud vad konstigt det känns att vara 18. Känner mig fortfarande som 15 typ???? I alla fall så hade jag en jättebra dag, alla var sjukt söta i skolan och så, fick en massa grattishälsningar på alla tänkbara sociala medier, och den klass som jag är extralärare i sjöng för mig och hade gjort grattiskort. På onsdagar slutar vi en timme tidigare i skolan, så jag cyklade hem och öppnade alla paket jag hade fått i posten från Sverige. Det var så mycket fina saker från fina människor, och jag blev alldeles varm i hjärtat och kände mig så älskad haha. Sedan hade jag då friidrottsträning, och efteråt skypade jag med min älskade familj hemma i Sverige en snabbis, innan vi åkte in till Lincoln och åt på en japansk restuarang där dom tillagar maten framför en. Det var faktiskt riktigt coolt haha, och svingott! Helt enkelt en mycket, mycket bra 18års dag! Tack alla fina som gjorde min dag!
     
     
     
     
  • Torsdagen hade varit en helt vanlig dag,  om jag inte hade åkt till walmart med Dayton och träffat Megan, Tristin och Taylor där. Först gick vi runt och testade massa leksaker, och blev då utskällda av en sur tant som jobbade där haha, kunde inte sluta garva. Sedan på vägen hem råkade Dayton köra på någon vass plastgrej som blåste upp på vägen framför oss, och det punkterade ett av hans framhjul. Så vi fick köra av vägen och byta däck med hjälp av de andra som såg att vi stannade och vände om för att hjälpa oss. Så himla galet haha! 
     
     
     
     
     
     
 
  • Fredagen hände inte så mycket,  skola och träning och sedan tog jag det bara lugnt hemma och somnade framför tv:en runt 11 haha, var så himla trött!
 
  • Lördagen började med fotbollsmatcher  uppe på skolan för alla små fotbollslag som skolan har för olika åldrar, jag hjälper ju t.ex. med ett lag med 6- och 7åringar. Det var roligt i alla fall, och är så himla stolt över min kusin Grant som var jätteduktig! Efteråt spenderade jag i stort sett hela dagen med Lena och Grant, vi gick på en typ 3 timmars promenad i det fina vädret, stannade till hos gammelmormor Ruthie och sedan även på Subway både i början och sedan igen innan vi gick hem eftersom mina kompisar Jackson och Jorge jobbade, och det är Grants idoler i brottning haha. Så vi hängde på Subway ett tag och fick massa gratis saker av dom! Annars var vi i en park som finns här i Wilber, lekte på en gammal pansartank och tittade på baseboll träning. Det var riktigt härligt i alla fall! Sedan kom vi hem och tittade på film och myste. På kvällen åkte jag hem till Brandie och sov över där, vi satt och pratade till sent in på natten och hade allmänt mys!
     
     
     
  • På söndagen plockade Shey upp mig från Brandie  och vi åkte in till Lincoln. Först fick jag sitta och kolla när hon hade tennisträning i typ en timme, sedan drog vi och shoppade lite inför vår prom (bal) som är om 2 veckor! Har i princip allt inköpt nu! På eftermiddagen var det en benefit för min moster Maggie och hennes man Dustin. Dom var nämligen gravida med tvillingar och Maggie födde 2 hela månader för tidigt! Så dom har legat inne på sjukhus i en månad nu, och kommer nog ligga kvar där ett bra tag till... Just nu är det rätt okej med dom, men dom har fortfarande en massa maskiner kopplade till sig som hjälper dom att andas och få näring och så, dom vägde liksom ett halvt kilo var när de föddes! Men vi håller tummarna att allt ska bli bra, och de blir långsamt bättre och bättre. I alla fall så är det ju svindyrt att ligga på sjukhus här i USA, och eftersom Dustin är lärare på skolan så anordnade några föreningar på skolan en benefit för dom; alltså ett event där massa folk från staden kommer och donerar pengar, köper mat, och köper saker på auktion. Vi i släkten hjälpte såklart också till att fixa och så, och efter att vi städat upp allt på kvällen (och jag hade stått och hällt upp saft, vatten och iste i muggar i 2 timmar) räknades det ut att vi hade dragit in runt 170 000 kronor! Så det var superfint, och hela familjen var så himla tacksam för alla fina människor som bidrog. Jag köpte två saker på auktionen också; en dörrhängare med min skolas design på och Nebraska-smycken! 
     
     
     
  • Och idag var det måndag igen,  alltid lika kul :)))) Spelade fotboll under den lektion vi bara spelar spel i nu, och kunde typ inte sluta skratta åt alla i min klass som inte hade någon aning om vad dom höll på med! Så himla roligt, fotboll är verkligen ingen stor grej här i USA. Dock var det ju inte riktig fotboll, utan vi var typ 20 pers på en liten 5-manna plan, men det var kul ändå! Efter skolan hade vi en kort träning med laget, sedan hade junior high; alltså 6or, 7or och 8or, en friidrottstävling här på hemmaplan, så vi äldre ungdomar hjälpte till att ta tid när folk sprang och så. Sedan kom jag hem och spenderade lite kvalitets tid med Cortney, vi gjorde middag och pratade om en massa saker, och försökte sedan smälta lite av all den svensk choklad jag fick i födelsedagspresent eftersom vår chokladsås som vi brukar ha på glass var slut haha.... gick ju sådär kan man säga... Men ja, jag hade väldigt kul i alla fall! Älskar henne så galet mycket alltså <3 
mamma Ka
2015-04-15 @ 10:42:19

:-)) vicken underbart pigg o alert familj du skypade med på 18årsdagen!!! :-)))
Love love love, vi ses snaaaaart!!! <3<3<3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0