Påskhelg

Lördag:
Åkte till Crete med Shey och solade solarium plus plockade upp lite grejer hon behövde hämta och köpte glass.
Efter att ha sovit lite och gjort lite andra saker här hemma, åkte jag med familjen till Clatonia där det var en "Easter Egg Hunt" som kyrkan anordnade. Det var kanske 30-40 pers där med sina barn i olika åldrar. Jag och Kili var ansvariga för alla barn mellan 4 och 6 år, så vi fick leda ut dom till deras område och sedan stå och kolla på när de sprang runt och plockade gömda ägg. Det var supermånga små ägg som det hade tagit nästan en timme att lägga ut, och sedan var alla borta efter 5 minuter haha! Men det var kul i alla fall, alla fick glass och kakor, påskpysslade, och träffade påskharen såklart! 
 
När jag kom hem skypade jag med mami, papi och Arvid i 2 timmar, och efter gick jag över till kusinerna Lena, Grant och Mila och målade påskägg innan vi cyklade till parken och lekte i kvällssolen. 
Senare på kvällen kom Megan över, så jag, hon och Cort bakade muffins och bara hängde. Sedan övertalade Megans lillasyrra Tori och vår kompis Taylor oss att åka ut till Gilbert's Grave med dom. Det är en liten gravplats som sägs vara hemsökt. Jag tror inte på spöken och sånt, men jag är sjukt lättskrämd och hatar t.ex. skräckfilmer och så. Och jag måste medge att det var väldigt läskigt att åka ut dit och stå vid graven när man hörde konstiga ljud och såg onaturliga saker överallt. Hela tiden vi var där tänkte jag bara på alla läskiga hitsorier vi har hört om stället; gravstenar som ramlat medans någon var där, folks bilar som inte startat, personer som blivit utelåsta för att deras bildörr smällt igen helt plötsligt, någon som dog på vägen därifrån, folk som sett konstiga djur springa över vägen precis framför bilen och sedan försvunnit, osv. Och ja det kanske låter töntigt men alltså det var sjukt läskigt! Vi alla skrämde upp varandra också såklart, vi satt och skrek i bilen, och Megan började gråta vid ett tillfälle haha! Men vi överlevde ju i all fall :)
 
 
Söndag:
Precis som med julen så firar man påskdagen istället för påskafton i USA. Så tidigt på morgonen igår åkte vi till den metodistiska kyrkan i Clatonia på gudstjänst. 
Sedan var vi hos mormor Allison och papa Steve och firade påsk med Kilis släkt ett antal timmar, med massa mat, godsaker och prat. Eftersom jag fyller år på onsdag firades jag också; med sång, grattiskort och pengar. 
 
Efter det var det dags för att fira med Jays släkt också, så vi åkte till Jays kusin Justin och hans familjs hus ute mitt bland majsfälten 20 minuter härifrån. Även här åt vi en massa gott, sprang runt och lekte med barnen, firade mig med party-hattar, åt mer och tittade på gamla videos från när Jay, hans syster och deras kusiner var små! Sedan tog vi också en massa family pictures (familjebilder) - något som de flesta amerikanska familjer gör nästan varje år! Här är bara en liten del av alla bilder vi tog:
Alla syskon
Hela familjen
Familjen plus Caytlins pojkvän Dakota
Jag och syssling Jacob
Med Karena
Caytlin
Clayton
Cortney
Mamma och pappa 
Jays kusin Justin och hans fru Carmen
Faster Amy och hennes man Earl
Farfar Larry och farmor Merredith 
 
Systrarna
Syssling Jacob igen
 
Hade en riktigt bra påsk, och måste bara säga hur mycket jag älskar min släkt här. Helt galet hur nära jag har kommit alla under de här 8 månaderna, och hur bekväm jag känner mig med dom. Är så sjukt tacksam för hur de alla har tagit in mig i familjen, jag är verkligen en del av den. Och det känns himla bra att veta att jag alltid kommer ha dom här.
 
 
Måndag:
Ingen skola, men friidrottsträning på morgonen igen vilket sög eftersom vi alla åt väldigt mycket under helgen haha. Kom hem och skypade med Lowe ett tag, fixade lite saker och låg sedan och sov framför tv:en med Cortney i 2 timmar. En sådär härligt slapp dag!
Drog till Crete igen med Shey och solade solarium samt tog en snabbis på walmart - standard. När jag kom hem tog jag mig upp till skolan, för de har nämligen fotbollsträningar för grundskolebarn nu på våren och jag ska vara med och hjälpa till som tränare! Så det var jättekul faktiskt, även om det är mer att lära ungarna att inte ta bollen med händerna än att faktiskt spela fotboll haha.
 
 
 
Nu ska jag sova och tagga inför friidrottstävling imorgon, då jag får träffa Sara igen!
Kram
mamma Ka
2015-04-08 @ 01:30:05

men alltså.... <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<<<<<<<<<<<<<<<33333333333333333333333<<<<<<<<<<<33333333333333333<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<<
VÄRLDENS UNDERBARASTE DU, käraste Anna Ia Elma <3
18 år. Eftersom jag inte direkt är med på fb, får det bli denna hälsning nu <3 och så hörs vi ikväll<3
Älskar dig så väldigt. Ses snart. Kramas snart:-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0