Life

Hej alla ni som läser! Förlåt för att jag inte har skrivit på så länge, men har verkligen inte haft tid! Det är mycket som händer hela tiden, och när jag väl har lite ledig tid är det rätt skönt att bara sitta och kolla på tv med Cortney eller göra något annat jag inte har tid för annars.
 
 
Det börjar verkligen närma sig slutet på allt här, och det märks. Skolan, friidrotten, kören, familjen, klasskamraterna, alla vänner. Det är liksom bara typ en månad kvar innan allt är över.
EN MÅNAD
ALLTSÅ VA
VA VA VA VA 
SÅ GALET
VADÅ EN MÅNAD?!?!?!?!
Vill inte lämna. Vill verkligen verkligen VERKLIGEN inte lämna. Visst, jag vill dock hem till Sverige också såklart. Men alltså nej bara. 
Nej nej nej nej
Panik
Om allt och alla där hemma bara kunde flytta hit så vore allt perfekt :)))))
Har ju liksom byggt upp ett helt nytt liv här. Känns så jävla jobbigt att det aldrig kommer vara på samma sätt längre. 
 
Men nu tänker vi inte mer på det, för det får mig bara att gråta. 
 
 
 
 
Här får ni en liten uppdatering på saker som hänt på sista tiden:
 
  • Jag  har lärt mig att lösa 4x4 Rubiks kub! Har kunnat lösa den vanliga kuben (3x3) i typ 5 år nu, men 4x4 är alltså svårare. Ja, jag är en nörd :)
 
  • Har haft två friidrottstävlingar som båda gick bajsdåligt för min del. Har typ gett upp lite på att ens försöka placera. Lagen vi möter nu är mycket bättre än de vi mötte i början, och därför är konkurrensen mycket svårare. Och jag som aldrig gjort det här förut har liksom inte så mycket att komma med då. Det är sjukt frusterande, blir alltid arg efter mina event om jag inte gör bra ifrån mig. Och ja, som vanligt lägger jag för mycket press på mig själv, men jag tycker verkligen det är jättejobbigt att inte vara så bra som jag vill vara. Men jaja, har i alla fall fortfarande superkul med mitt fina lag under tävlingarna, så det är inte så farligt ändå! 
 
  • Skypade med min familj hemma mitt i natten (som alltså var på morgonen i Sverige) på pappas födelsedag så jag kunde vara med och sjunga och gratta världens bästa papi <3 Eftersom det är så långt efter nu, och du redan vet hur bäst du är så får du ett litet fint college istället för en lång cheesy grattis-text pappa;
 
  • Konsert i skolan med kören och show-kören.
 
  • Vi hade en grillning i skolan, vi fick hamburgare och korvar och satt utomhus och åt, en tradition som skolan har varje år. Sedan åkte vi ett gäng hem till oss under lunchen för att äta min choklad jag fick från olika personer hemma i Sverige på min födelsedag, alla var så taggade på att smaka svensk choklad haha!
 
  • Skolan anordnar en "Family Fun Night" varje år, som är en kväll då alla elever och deras föräldrar kan komma till skolan och leka massa lekar, vinna saker på olika spel, och bara ha kul tillsammans. Alltså gemenskapen i Wilber säger jag bara <3333 I alla fall så var det kul, jag hjälpte till lite här och var. På dagen fick grundskolebarnen testa på hoppborgen, och det var under den timmen på dagen jag är assisterande lärare i en 3a, så jag fick stå i mitten av hoppborgen och se till att ingen skadades haha! 
 
  • Under lördagen åkte jag, Kili och Jay till Lindsborg i Kansas, som är "Little Sweden". Det är en liten stad som har svenskt ursprung, så det var kul! Vi gick runt och såg olika gamla saker, typ en gammal vetekvarn, svenska byggnader, muséum med svenska konstnärer, affärer med svenska prylar och en svensk mataffär. Det var faktiskt riktigt kul, och mys att spendera en dag med mina älskade älskade föräldrar. Vi käkade också på en svensk restuarang, och jag åt pannkakor med sylt och grädde vilket var himla gott!
     
     
  • Vi hade en middag med basketlaget hemma hos coach Wagner. Även om basketsäsongen har varit slut i mer än en månad så hade vi en sista kväll tillsammans. Vi åt massa gott, kollade på film, fick nyckelringar med våra tröjnummer på av coach, och bara umgicks och hade mysigt. 
 
  • Jag hängde med Lindsay, en av mina kompisar som är en freshman (eller freshie som jag alltid kallar dom) ett tag här. Hon är nämligen väldigt duktig på att hålla på med hår, och hon ska fixa min uppsättning för prom. Så hon kom över så vi kunde bestämma hur jag ville ha det och hon kunde öva lite. 
 
  • Jag gick också och sprang med medeldistans-löparna från laget på söndagen, när vi egentligen inte har träning. Det är den gruppen som pushar mest i laget och verkligen ger allt för friidrotten. De går och tränar tillsammans varje söndag, och jag har börjat träna med dom! Så det är najs, det känns bra att göra allt jag kan för att bli bättre liksom. Inte för att jag springer medeldistans, men det är ju alltid bra med konditionsträning liksom!
 
  • Idag hade vi musiktävling i Fairbury, en stad 45 minuter härifrån. Det var med skolans show-kör och jazzband.
 
Så ja, det är väl lite av vad som hänt i mitt liv senaste veckan. 
Imorgon fortsätter musiktävlingen i Fairbury med vanliga kören och sedan alla solon, duetter, kvarteter och kvinteter vi har övat inför ett tag nu. Jag har en duet med Shey och en kvartet med Brandie, Tori och Becky. Får se hur det går! Ska bli rätt kul i alla fall.
Efter friidrottsträningen imorgon ska jag åka med Cortney och Bailey och få manikyr för första gången i mitt liv haha, så olikt mig. Men på lördag är ju nämligen PROM så då får man väl göra sig lite fin då... 
Nej men prom ska bli kul! Alla är väldigt taggade, inklusive mig även om jag vanligtvis inte riktigt är så taggad på baler och fina danser och såna saker. Men det ska bli väldigt roligt, det är ju en väldigt stor grej i amerikanska high school!
Daddy-o
2015-04-25 @ 01:47:31

Förstår att det blir mycket känslor så här mot slutet, försök utnyttja veckorna som är kvar😊.
Kul att va med om en Prom också, ha det så kul i morgon🎉
Puss

Uncle Andy
2015-05-06 @ 10:53:07

Shit! Lindsborg, Kansas!! Va coolt! Där kunde jag ha fått ett scholarship och spelat fotboll för typ 37 år sen! Undrar hur livet hade blivit då?😳😊😄




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0