Bra vecka

Det är såååå typiskt mig att jag nu - när jag bara har två månader kvar - har blivit så himla fäst vid alla kompisar i skolan och min klass. Har hela tiden fram tills nu inte riktigt känt mig som en del av senior-klassen, och det har alltid stört mig väldigt mycket. Det har varit en stor del av varför jag känt mig lite ensam och utanför i skolan, varför jag inte riktigt känt mig som mig själv och inte haft kul. 
Men såklart nu när jag har så kort tid kvar med alla så ba BOOM så är jag jättebra kompis med alla seniors och har fett kul varje dag i skolan. Alltså varför?! Så himla dumt, har typ en och en halv månad kvar med dom, och efter det kommer jag aldrig se hälften av dom igen. 
Dock är jag ju väldigt glad för det också såklart, den här sista tiden kommer att vara mycket bättre pga det. Och jag är ju egentligen bara glad att jag äntligen känner mig som en del av det, bara det att det är sjukt irriterande att det händer först nu liksom. 
 
I alla fall så har vädret blivit bättre igen, nu är temperaturen tillbaks uppe mellan 25 och 30 grader och solen skiner. Dock är våren i Nebraska storm-säsong, så även om det var svinvarmt och soligt under dagen idag så hör jag regnet smattra mot fönstret just nu, och vinden blåsa som en galning. Det var tornado-varning idag, och nu under natten ska en tornado dra in över Wilber. Känns ju lite läskigt eftersom jag aldrig varit med om en storm förut, men känner mig trygg här nere i mitt rum i källaren haha! 
Den här dubbla tornadon drog in över Nebraska förra året, den kom aldrig precis till Wilber men var inte långt ifrån alls!
 
 
I alla fall, som rubriken antyder så har slutet på förra veckan och nu den här veckan varit riktigt bra. Jag har liksom haft kul och känt mig glad, något som min nya relation till alla seniors nog påverkat mycket. 
 
För att börja med helgen så spenderade jag fredagen hos Shey, vi pratade om allt möjligt och kollade sedan på filmen Les Misérables. Eller jag kollade rättare sagt, Shey somnade efter typ en halvtimme haha. Men jag älskar den filmen, så det gjorde inget!
 
När vi vaknade på lördagen åkte vi till skolan där en basketturnering hölls för alla årskurser som har gått ut från Wilber. Till exempel var ett lag de som gick ut mellan 2014 - 2010, ett lag var de som gick ut mellan 2010 - 2005, osv. Det roliga är att det är så många som flyttar tillbaks till Wilber efter de har gått på college och skaffar familj och så här, så det var jättemånga olika lag från olika årskurser. Till och med Jay var med i ett lag, tror det var det äldsta laget som var med. Jay gick liksom ut från Wilber för typ 30 år sedan, och ändå är det så pass många av dom som han tog studenten med kvar här och nu har egna barn som går på skolan. 
Det är roligt det där, hur det funkar i småstäder. Hur många som stannat kvar efter college istället för att flytta till större städer, och hur hela släkter bor här tillsammans. Jag menar min släkt här är ju väldigt stor, och i stort sett alla bor här i Wilber. De äldsta lärarna på skolan har haft Kilis föräldrar, sedan Kili och alla hennes 5 syskon, och nu har oss. Det är 3 hela generationer??? Känns ju bara lite galet, även om Kilis släkt är väldigt ung. 
Det var i alla fall väldigt kul att se Jay spela, och hans lag som bara var män i 40+ åldern vann över det unga laget de mötte som var 20-åriga killar. Jag tyckte det var jätteroligt haha!
 
Efter det gick jag och klippte och slingade håret, inte så jättestor skillnad men det behövdes! Och sedan åkte jag in till Lincoln med Austin och shoppade lite olika saker. 
När jag sedan kom hem runt 6 på kvällen gick jag och såg på en skolpjäs i skolan som alla seniors sätter upp, det är en gammal tradition på skolan. Den var faktiskt jättebra, är så stolt över alla mina kompisar haha! Jag skulle egentligen vara med i pjäsen, men efter jullovet när jag bytte några lektioner så var en av de lektioner jag droppade den lärare som håller i pjäsens lektion, och efter det är hon inte så förtjust i mig längre.... så det var ju lite synd, men det var kul att sitta i publiken också!
Efter pjäsen var slut drog alla hem och duschade och så, sedan träffades ett gäng seniors och hängde hos Q (Quinton) till sent in på natten. Vi satt ute i hans garage och bara umgicks typ, sjukt roligt hade vi! 
 
På söndagen fortsatte basketturneringen för alla utgångna klasser. Jag, Wendi och Haylee jobbade i ståndet där man kan köpa snacks och varmkorv och sånt i två timmar, alla som var med i vårt basketlag under vintern jobbade olika tider under helgen. Men jag hade kul med dom som vanligt, så det var najs! 
På eftermiddagen åkte jag, Haylee, Dayton och Max in till Lincoln och shoppade. Eller jag och Haylee shoppade medans Max och Dayton gick och såg en film på bio haha, jag och Haylee ville inte se den så vi delade på oss. När de sedan kom tillbaks från filmen käkade vi middag på Red Robin - som har typ världens godaste hamburgare!! Dock var det så sjukt mycket, men vi alla tvingade i oss maten som äkta amerikaner och vi alla var typ döda efteråt haha. Gott var det i alla fall!
 
Sen var helgen över, och en ny vecka drog igång. Måndag var jag dock inte i skolan, vi hade nämligen en field trip med alla seniors. Vi åkte till Lincoln och fick en guidad tur av Capitol Building, Nebraskas statshus. Vi fick också sitta och titta på Nebraskas regering i verket, när dom satt och diskuterade nya lagar och så. Det var faktiskt rätt coolt! Sedan kom två olika högt uppsatta regeringsmän och en kvinna och pratade med oss och vi fick ställa frågor och så. Också rätt häftigt. Efteråt fick vi åka upp till högsta våningen där man kan se ut över hela Lincoln typ (även om det är fett litet jämfört med Stockholm haha). Dock var hissen upp så himla gammal och läskig att jag panikade lite, men det gick ju bra till slut!
 
Såhär liten är alltså Nebraskas huvudstad haha
 
Efter lunch fick vi en guidad tur av Sheels som är den största sportkedjan här, för att lära oss om ekonomi typ. Var inte så värst intressant, men bättre än skolan i alla fall haha!
Vi kom hem till friidrottsträningen i värmen, så tränade, whirlpoolade mina benhinnor som vanligt, och drog sedan till Walmart med Becky en snabbis.
 
Igår, tisdag, var det W-C invite; alltså friidrottstävlingen vi håller i här i Wilber. Alla lektioner var bara en halvtimme långa så att skolan tog slut vid 1. Då gick vi ut i värmen och började värma upp och så - jag lika nervös som alltid. Tror det var 7 andra skolor där, och en av dom var Louisville. Vilket alltså betydde att Sara var där! Så himla roligt, tredje gången vi träffats här, och vi kommer antagligen vara på ett eller två track meet till tillsammans! Vi hann inte umgås särskilt mycket eftersom vi båda tävlade i grenar och så, men vi gick runt och pratade en del när vi kunde. Det var i alla fall väldigt väldigt kul och bra och bäst och så <3
 
Själva tävlingen vann vi med över 30 poäng, även om alla andra lag som var där var fett bra! Kändes superbra verkligen, älskar mitt lag och är så stolt över oss! 
För mig gick det inte bra i varken längdhopp eller 100 meter sprint, så var rätt irriterad på mig själv som alltid. Häcklöpningen kändes inte heller så bra, men jag gick ändå till final! Så då fick jag springa igen, och det gick bättre den gången. Kom på 6e plats, vilket faktiskt är rätt bra med tanke på hur bra de andra lagen var och så, plus att Wendi kom på första plats och Cortney kom på andra så vi drog in fett mycket poäng på det! Kändes skönt att placera i något och få medalj eftersom jag kände mig så dålig hela dagen haha.
 
Och sen idag var det en vanlig dag igen, skola, track, whirlpool för benhinnorna, osv. Cyklade till och från skolan idag vilket var superskönt eftersom det var över 30 grader även om vinden var helt galet stark. Vinden i Stockholm är verkligen ingenting mot den vind som blåser här i platta Nebraska haha!
 
En annan rolig sak är att vi har börjat spela spel och leka lekar varje dag på en av mina lektioner; Humanities. Vi har typ redan gjort allt vi behöver i det ämnet, så nu får alla välja ut en lek eller en sport man vill göra, så går vi till gympasalen och leker varje dag haha! Så himla flummigt, det hade ju aldrig hänt i Sverige om man säger så.... Vi är uppdelade i två lag, så vi tävlar alltid mot varandra vilket gör det väldigt roligt. Hittills har vi gjort Ultimate Football, Spelling Bee (stavningstest) och volleyboll. Och gissa vad jag valde? Fotboll såklart! Så om kanske 2 veckor eller något kommer vi gå ut och spela fotboll på gräsplanen, och det ska bli så himla roligt att för en gång skull va bättre än alla anra i något haha! 
Så ja, så seriöst är high school i USA :)
 
 
Sorry för långt inlägg, hade så mycket att skriva om den här gången bara! 
Nu måste jag sova (om jag kan somna med åskan och stormen ute...)
Kram 
 
 
 
mamma Ka
2015-04-03 @ 01:52:46

Hoppas du kunde snoza gott, trots åska o storm,
varm kram <3<3<3

Daddyo
2015-04-03 @ 03:06:14

Härligt, låter som kanonvecka😄!
Ha det kul de här sista veckorna Snos!
Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0