Homecoming week

Den här veckan var Homecoming-veckan. Det är en vecka alla skolor i USA har, oftast nångång i september. För att förbättra gemenskapen på skolan har man temadagar och roliga aktiviteter. 
VARNING FÖR MYCKET BILDER
 
 
I måndagsvar det Class Colour Day; årskurserna klädde sig i olika färger. Seniors var svarta, Juniors orangea, Sophomores blåa och Freshmen rosa.
 
 
I tisdagsvar det Throwback Tuesday, så alla hade 90-, 80- eller ännu äldre kläder. Jag och Karena var greker, så gick runt med ett lakan virat runt mig hela dagen! Efter skolan hade vi volleybollmatch.
 
 
I onsdags var det Sports Day, och jag hade mitt Älvsjö-fotbollsställ <3333
 
Efter volleybollträningen åkte jag och Cortney ut till Cortneys kusin Max och tog Senior Pictures på deras gård. Senior Pictures är helt enkelt fina bilder som en proffesionell fotograf tar, de flesta Seniors i hela landet tar såna bilder. Jag har inte fått bilderna än, men mamma Kili passade på att ta egna bilder med hennes kamera så här får ni ett litet smakprov!
(Mitt hår bestämde sig för att vara ruffsigt på denna bild)

 
 
I torsdags var det Green Day så alla var grönklädda eftersom det är skolans färg. Vi hade också "pep rally" vilket är typ en show för hela skolan med tävlingar, lekar, prisutdelningar för bäst klädda under veckan, bildspel från veckan, skolbandet som spelade och skolans cheerleaders som ledde skolans kampsånger. Det var faktiskt väldigt roligt, och skolans gemenskap kändes starkare än nånsin!
(Dålig bild, sorry) Jag och Cortney hade pappa Jays gamla matchtröjor från när han spelade football för skolan för 30 år sedan
 
 
I fredagsvar vi lediga, men vi hade ändå volleybollträning klockan 8 på morgonen haha. Efter det drog jag in till Lincoln med Mickey och köpte smycken och lite andra saker till Homecoming-balen dagen efter.
 
När vi kom tillbaks till Wilber gick jag till frisören här och klippte håret och slingade det ljusare. Det är inte så jättestor skillnad i längden utan mest i färgen, men det är lite uppklippt och jag har nu en snedlugg igen! Är hyfsat nöjd med det än så länge, hoppas bara att jag inte tröttnar på att ha lugg eller att det börjar se dåligt ut snart hehe... 
Man ser inte frisyren så bra, men det är svårt att få på bild haha
 
På kvällen var det the Homecoming Game, killarna mötte ett lag från Lincoln och vann stort igen. Dom har inte förlorat en enda match hittills, så himla bra! 
Iallafall så blev också Homecoming Queen och King utnämnda efter matchen. 14 seniors blir nominerade (7 killar och 7 tjejer), och sedan får hela skolan rösta under veckan på vilken tjej man tycker ska få bli Queen och vilken kille man tycker ska få bli King. Efter matchen fick kandidaterna rada upp för publiken med sina partners och blev presenterade med var dom tänker gå på college, vad dom har gjort för samhället, vad dom har jobbat med osv. Tillslut avslöjades det vilka som fick flest röster, och gissa vem som blev drottning? Ingen mindre än min syster Cortney!! Det var hon värd, hon är en så fin människa och alla älskar henne! 
(Förlåt för dåligt ljus på bilderna, men det är svårt när strålkastarna lyser så starkt)
Kill-kandidaterna med sina mammor innan tjejerna kom ut 
Cortney och hennes partner Jake
Alla kandidaterna, så fina!
Kungen och drottningen; Cort och Tyler
Med tvillingarna - Jordyn och Jadyn
Jag med Mickey och Sheyenne
 
 
Igår, lördag hade vi först volleybollturnering på morgonen. Kili hade med sig kameran, så här har ni lite bilder på mig in action! (Jag är nummer 19)
 
Sedan åkte jag till Walmart med Karena och köpte sista grejerna jag behövde till kvällen. På kvällen var nämligen själva Homecoming-dansen! Jag fixade mig tillsammans med Mickey, vi tog också lite bilder ute bland fälten innan vi åkte till skolan. 
 
Folk här är inte så jätteförtjusta i Homecoming, det är liksom inte en så stor grej här. Men balen var faktiskt ändå rätt kul, roligare än jag trodde det skulle vara! Jag dansade typ hela kvällen, och oj vad mina fötter gjorde ont i mina klackar haha! Älskade att dom spelade country-musik halva tiden, även om det inte direkt var låtar jag kunde sjunga med i tillsammans med alla andra haha. Till typ 5 olika låtar radade alla upp sig och dansade line-dancing!!!! Jag var också med, det går ju väldigt snabbt att lära sig line-dancing, och jag kunde inte sluta le! Så otroligt amerikanskt, love it :)))))  
Killarna: Max, Jacob, Chandler, Alec och Raul
Tjejerna: Mickey, jag, Jadyn, Lacey, Jordyn och Cortney
Karena, Cortney och jag - de 3 systrarna
Några av vääääldigt många bilder som togs under kvällen! 
Här med Lacey, Tristan, Megan, Tyler (Homecoming King), McKenna & Kathy, Bailey, Erin och Austin.
Emmy
2014-09-29 @ 16:24:21

Fin du var på Homecoming!! och Seniorpics :D

mamma
2014-09-30 @ 21:02:25

Underbart att se! <3 Pussokram finaste du <3

Uncle Andy
2014-10-07 @ 23:31:23

Va kul att se o läsa! Väcker minnen, känns som igår!😜 Fortsätt njuta! O underbart att se dig posa på traktorn! Kramar till dig!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0