De senaste dagarna

Torsdag:
Vanlig dag i skolan. Dock var det ju 9-11 så vi skulle egentligen gå till Wilbers brandstation och typ tvätta brandbilar för att bidra till samhället eller nåt, men det regnade så det ställdes in. Istället hade vi en samling i skolans aula och pratade om varför amerikaner ska vara stolta över sitt land och vad flaggan står för haha. Väldigt patriarkatiskt, men det är allt här. 
På kvällen hade vi volleyballcup då vi spelade mot 3 olika lag. Jag spelade två av matcherna, första gick svindåligt men andra gick rätt bra. Det va kul iallafall!
Min "booster-button", en pin som familj och vänner kan beställa och sätta på sina kläder när de kommer på matcher.
 
Fredag:
Cortneys 18onde födelsedag, hon fick massa godis av mig i present hehe. Vanlig skoldag, fast eftersom killarna har footballsmatch varje fredag så är standard klädseln för fredagar matchställ. Killarna har sina matchtröjor, och tjejerna bär ofta en killes bortatröja för att visa sin support. Nick, en kompis som jag har några lektioner med, ville att jag skulle ha hans så jag gick runt i hans matchtröja hela dagen. Det var väldigt kul faktiskt, kände mig mer som en del av gemenskapen haha! Efter volleybollträningen tog vi våra platser på läktaren och kollade på kilarnas match, och skolans stolthet Wolverines krossade tredje motståndaren i rad. Så grymma! 
Haylee, Megan, Cortney, Emilye och jag med filtar och varma jackor, det börjar bli kallt på kvällarna nu!
Trötta och kalla men glada!
Nick och jag efter matchen
 
Efter matchen gick vi hem hit med typ 10 pers och åt tårta och firade Cortney lite.
 
Sedan åkte vi ut och jag fick uppleva en tradition här i Wilber (säkert i andra städer med); cruize lining. Efter varje match åker man ut i sina bilar - dom flesta pick-up trucks - och åker i rad fram och tillbaks längs stadens enda "stora" gata. Så åker man bara runt 150 meter åt ena hållet, vänder och åker tillbaks igen innan man vänder igen. 
Det gjorde vi i kanske 20 minuter innan vi drog hem och gick och lade oss. 
 
Lördag:
På morgonen hade skolans förstalag volleybollturnering i Sandy Creek, en liten stad typ en och en halv timme härifrån. Cortney spelade så mamma Kili, pappa Jay, jag, Karena och hennes pojkvän Devin åkte dit och kollade. 
 
 
På eftermiddagen kom kusinerna över så jag umgicks med dom och kollade på film i mitt rum (jag har nämligen fått igång en gammal tjock-tv och en DVD-spelare).
 
Kili och Jay tog mig till en restuarang i grannbyn Clatonia till middag, supermysigt och god mat!
Efter det gick vi över till grannarna som är Kilis systers familj, så även hela kvällen spenderades med kusinerna.
 
Söndag:
Jag, Cortney och Kili åkte in till Lincoln och käkade lunch och gick runt i lite affärer innan vi åkte vidare till en stor kyrka där EF ordnat en välkomstträff för alla utbytesstudenter och deras värdfamiljer i vårt distrikt. Studenterna och familjerna blev uppdelade och sedan fick vi sitta och lyssna på saker av de som jobbar för EF som vi redan har hört tusen gånger förut. Men jag träffade en svensk kille som jag träffade i Sverige på lägret vi hade i mars, så hade ändå rätt kul med honom. 
3 par örhängen jag köpte för totalt typ 100 spänn!
 
 Supergod cupcake som vi köpte i en butik
 
Kyrkfönstrena i kyrkan
 
När vi kom hem åkte vi till en släktträff där vi firade 3 av barnen i släkten som fyllt år förra veckan och som fyller i den kommande. 
 
Sedan åkte jag, Jay och Cortney och städade i familjens apotek/butik, innan vi åkte hem och spelade fotboll med Grant. 
 
 
Det sammanfattar min helg rätt bra. Och imorn är det skola igen! Roligt värre...
Puss och kram
Pappa
2014-09-17 @ 22:59:54

Love the Booster-Button:-)!!
Puss




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0