Nämen hej

Först och främst; tack alla fina fina människor som har skrivit kommentarer och meddelanden till mig sedan jag skrev det förra inlägget, alla små hälsningar betyder mer än ni tror! <3
Som sagt pendlar känslorna upp och ner hela tiden, ibland från dag till dag, ibland från vecka till vecka. Och när jag skrev det inlägget var jag i lite av en dipp som ni kanske förstår.
Men jag känner att jag vill dela med mig av allt som händer här, inte bara allt det bra. Jag vill inte ge ett falskt intryck av att allt är perfekt hela tiden, för det är det inte. 
 
Men det har blivit bättre faktiskt, efter regnet kommer solsken så att säga! 
Iallafall så tänkte jag uppdatera er lite på vad jag har gjort senaste veckorna. Eller ja, det jag kan komma ihåg såhär i efterskott haha. 
 
  • Jag har haft skola såklart, här har vi inget höstlov eller så. Inte direkt för att jag behöver det dock, eftersom skolan är så sjukt lallig haha. Skolårets första quarter är över nu, vilket betyder att en fjärdedel av min tid som en Wilber-Clatonia Wolverine är över. Känns ju heeeelt ofattbart, känner mig fortfarande ny här.Random bild med Cheyenne i Humanities, och ja jag har stora tänder
  • Jag hade min första dansuppvisning med dansteamet som jag gått med i, i halvlek för killarnas football game. Holly, som är med i danstruppen, har Down syndrom, och för den här dansen var hon i centrum. Vi samlade nämligen in pengar till en organisation som hjälper familjer som har barn med Down Syndrom. Vi samlade in runt 3 000 kronor efter dansen, så vi var väldigt nöjda med det! Det känns också så otroligt viktigt att göra något sådant när vi kan se hur glad Holly blir. Efter framträdandet sa hon "Tack för att ni får mig att - för en gångs skull - känna mig som en vanlig tonåring", vilket fick oss alla att gråta en skvätt. 
     
  • Vi hade vårt första framträdande med skolkören; både vanliga kören och show-kören. Det gick väl sådär, men det var bara på stadens ålderdomshem så det var bara för gamla tanter som var för gamla för att förstå vad som hände ändå haha.
    Jag och Shey
     
  • Jag och ett gäng tjejer från volleybollen åkte och käkade kinesiskt efter en träning
  • På en av killarnas hemmamatcher träffade jag en annnan utbytesstudent, Lena från Tyskland. Det var väldigt kul att träffa henne, och satt och pratade med henne en stor del av matchen. 
     
  • Efter matchen sov jag över hos Shey med henne och Mickey, vilket var mysigt!
     
  • En del av släkten åkte till Nebraska City, där vi gick till en stor park som heter Arbor Lodge där det i stort sett är en massa träd haha. Eftersom det inte finns så mycket träd i Nebraska är det exotiskt för dom, men för mig kändes det nästan som att vara i Sverige igen. Det finns också äppelträd som man får plocka hur många äpplen man vill från. Det var iallafall mysigt, gick runt med småkusinerna typ hela dagen. 
     
  • Jag har umgåtts mycket med kusinerna såklart, eftersom de bor grannar med oss kommer de över när de vill. Bl.a. gick vi runt i Wilber och köpte godis på bensinmacken.
     
  • Jag åt middag med mormor och morfar och några av mostrarna hemma hos morföräldrarna vilket var gos. Det slutar alltid med att jag tar hand om barnen dock haha, men det har jag inget emot!
  • Jag hängde med Shey och  Mickey igen, denna gång här hemma hos mig, vi bakade en massa kakor och koreograferade en del dans till nästa framträdande
     
  • Jag har spelat en massa volleyboll såklart, både träningar och matcher hit och dit.
  • En kväll när jag inte hade något att göra tog jag en promenad upp till Subway och köpte en massa glass och njöt av den extremt fina himlen
     
  • Min moster Siyan gifter sig om 3 veckor, så hon hade en "bridal shower" vilket är en lunch då alla tjejer som är släkt eller nära vänner kommer med presenter och leker lekar osv
  • Jag åkte till Lincoln och till Roca, som är en skräckrunda, med ett gäng polare från laget och skolan. Vi gick runt i den mörka skogen med en massa läskiga personer som hoppade fram och skrämde oss runt varje hörn, bl.a. clowner, zombies, motorsågsmördare, dockor och allt sånt. Fattar ej varför jag gick med på det eftersom jag vanligtvis hatar såna saker, men det va faktikst riktigt kul! Men oj vad läskigt det va, och shit vad mycket vi skrek haha! 
     
  • Jag käkade på Pizza Hut med Cortney och tvillingarna Jordyn och Jadyn en kväll, alltid lika kul att vara med dom!
  • Igår hade vi vår första riktiga konsert med kören i skolan för allas föräldrar och så. Vi är rätt dåliga haha, men vi gjorde väl helt okej ifrån oss. Här är en video från en av låtarna; 
    Jag, Shey och Austin 
    Shey, Dayton och jag
  • Jag har pratat med Amanda, Julia, mormor och morfar, och Otto på olika dagar, och alla 4 samtal kändes väldigt viktiga. Så skönt att höra röster hemifrån, och att prata med Amanda som är utbytesstudent i Iowa. 
  • Jag har börjat gå till skolan istället för att cykla eller få skjuts, vilket är jättemysigt. Det är fortfarande mörkt på morgonen, lite kyligt men mysigt, och jag älskar att gå på grusvägarna med musik i hörlurarna och se det öppna landskapet med majsfälten som sträcker sig så långt man kan se. Superbra start på dagen! (även om alla amerikaner tycker jag är jättekonstig som tackar nej till skjuts)
     
  • Jag har också kört bil haha, Kili och Jay lät mig köra hem från skolan efter en volleybollmatch! Fett kul men också rätt läskigt. Dock körde jag väldigt långsamt, och det är inte direkt stor risk för att köra på något ändå eftersom min stad är så öde.
 
 
Det är lite vad jag har haft för mig senaste tiden! Har gjort en massa andra saker med, men skrev bara vad jag kom på just nu haha. 
Hoppas Sverige är kul :)))



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0