Weekend with a swede

Hej! Sorry för dålig uppdatering här på bloggen, men har ju rätt mycket annat att göra hela tiden. 
Nu har One-Act träningarna börjat (alltså övningar för teaterpjäsen skolan sätter upp) och även konditionsträning inför basketbollen (som förresten är skitjobbiga, vi tränar så hårt att jag nästan spyr av ansträngning några gånger varje träning), så jag har i stort sett ingen ledig tid föutom mellan 9 då vi kommer hem från One-Act och tills jag går och lägger mig på kvällen. Försöker också att inte gå och lägga mig allt för sent, och däremellan klämmer jag in de få läxorna för skolan eller andra saker som jag måste fixa. Det händer liksom saker hela tiden här, småsaker som jag inte ens tänker på att skriva här. Bara vardagliga saker som att jag måste köpa en baskettröja av laget och ta ut pengar till det, eller att jag klämmer in att skypa med mamma och pappa eller någon kompis hemma i Sverige, eller att jag måste kolla på kläder till One-Act. Och ibland tar jag mig också tid för att bara sitta och kolla på tv eller kolla serier på datorn. 
Iallafall så är jag som sagt upptagen ganska hela tiden, åtminstone i veckodagarna. Helgerna har jag mer tid på, och det är ju då jag oftast försöker ha tid att skriva!
 
Förra veckan hände inte så värst mycket förutom One-Act träningarna (som alltså är 3 timmar varje dag förutom söndagar). En dag hade jag tid över, så då passade jag på att va hemma hos Shey och baka kakor vilket var cozy. Annars spenderades mycket tid på att hjälpa andra med deras repliker, samt att lära mig hela pjäsen utantill. Vårt första framträdande är på måndag och det är en tävling mot andra skolor, så jag hoppas verkligen vi har fått ihop allt tills dess! 
Jag och först Megan och sedan Shey på övningarna ikväll, lite trötta och ofukuserade efter 3 timmar av att gå igenom hela pjäsen flera gånger i rad...

Igårkväll åkte hela familjen in till Lincoln och gick på en musikal, vilket var jättekul! Vi såg Elf the Musical, och den var faktiskt riktigt mysig. Börjar alltid tänka på min dröm att någon gång få vara med i en musikal efter jag har sett en hehe.. det lär väl aldrig hända, men jag älskar verkligen musikaler! Både att se live och på film.
Pappa du kan väl fixa in mig nånstans? Mm bra tack :))))))
Iallafall kom man faktiskt in i julstämningen lite, bara en och en halv månad för tidigt liksom.. men högtider är ju så sjukt stora här, och amerikaner äääälskar julen. Är rätt taggad på jul faktiskt, ska bli jättemysigt! Även om jag tycker de flesta högtider är lite överskattade så ska det bli rätt kul med ett så extremt hypat firande som jul är här! 
Det passade rätt bra med lite julstämning också, för när vi kom ut från teatern var det runt -10 grader ute och svinkalla vindar. När vi körde ut från parkeringshuset började det snöa, och det lade sig faktiskt ett fint litet pudertäcke över marken. Kul att vintern i Nebraska ovanligt nog började typ samtidigt som i Sverige, just i år när jag är här... jag som älskar snö och kyla så mycket!! Eller..? 
Nja, är inte så taggad på vinter alls, men jag är ju från Sverige, så jag klarar mig nog. Såhär såg det iallafall ut imorse när jag gick till skolan i dubbla lager med kläder och skypade med Carro (<333) :
 
 
Men people; nu till det viktiga.
I helgen träffade jag min älskade älskade Sara, som jag inte har träffat sedan ganska exakt 4 månader sedan hemma i Sverige. Det var lite kaos när vi skulle bestämma hur hon skulle komma hit (hon bor ju i en stad som ligger en och en halv timme bort), och vi ändrade tid och mötesplats hit och dit flera gånger innnan det tillslut löste sig. Direkt efter skolan var slut i fredags skyndade jag och Karena mig ut till hennes bil, och sen körde vi till Lincoln, vilket var ungefär halva vägen för båda familjerna. Jag blev alldeles nervös och pirrig när vi nästan var framme, och sedan svängde vi in på en liten bensinmack där vi möttes. Jääättekonstigt att se henne, krama henne och prata med henne. Så sjuk grej att vi överhuvudtaget hamnade i värdfamiljer som bor så nära varandra, i Nebraska, USA. Inte ens på andra sidan jorden kan vi hållas isär haha <3
Nejmen väldigt känslosamt, galen känsla att stå där framför den lilla macken och hålla Sara i mina armar. Det kändes så otroligt overkligt att det inte går att förklara, och känslorna bara flödade när vi stod där och försökte få fram meningar på både svenska och engelska och skrattade och grät på samma gång.
Efter att ha träffat Sarars värdpappa och sedan sagt hejdå till honom, packade vi in oss i Karenas lilla bil med Saras alla väskor, och begav oss hem mot Wilber igen. 
I bilen
 
När vi kom hem dumpade vi Saras grejer här, och sedan åkte vi direkt till skolan eftersom vi hade One-Act som vanligt. Sara fick sitta och kolla på under de 3 timmarna vi övade, dock gjorde hon läxor, så det kändes inte för elakt, hehe. Sedan visade jag runt henne i min skola lite (vilket tog typ 2 minuter eftersom den är så liten).
Att gå runt med Sara, min Sara, från Sverige och prata svenska, i min amerikanska skola, var väldigt surrealistiskt. Min hjärna kunde liksom inte riktigt koppla allting, och jag började typ varannan mening på engelska innan jag kom på att jag kunde säga det på svenska. Sjukt kul dock! 
Shey tyckte det var kul att träffa en till svensk haha
 
När vi var klara runt 9 kom vi hem till "repetitionsmiddagen" för Sian och Cary (som alltså är min värdmammas syster och hennes man som gifte sig i lördags), så Sara kastades ganska direkt in i min galna släkt här! Men mestadels av kvällen satt jag och Sara i soffan och pratade om allt, och det var sååå skönt att kunna prata med henne eftersom hon är i samma situation. Det spelar ingen roll hur mycket jag försöker förklara för folk hemma i Sverige hur det känns att vara utbytesstudent, det går inte att förstå om du inte är det själv. Så vi satt uppe till sent in på natten och delade med oss av tankar och känslor, fick sånadär extrema skrattattacker som jag bara kan få med Sara, och bara njöt av varandras sällskap. Kändes som att vi var tillbaks i Sverige och satt och prata på Saras balkong som vi har gjort så himla många gånger förut. 
 
Nästa dag startades med 3 timmar till av One-Act och stackars Sara fick sitta och plugga för sig själv igen. Men efter det började allt fixeri inför bröllopet. Klockan 3 var vi i den lilla mysiga kyrkan där bröllopet tog plats, och efter att ha tagit en massa bilder, ätit mat, och hängt lite med släkten, började själva ceremonin. Det var väldigt fint, och jag fick gåshud för att paret var så söta! 
Sedan kom såklart själva bröllopsfesten, den bestod av massa mat, massa snacks, massa tårta, fina tal, mysiga danser, kastandet av brudens bukett, och andra saker som hör till ett bröllop ni vet. Det var iallafall supermys, speciellt eftersom jag spenderade hela kvällen med Sara! 
Även denna kväll avslutades med att vi låg och pratade i soffan, dock var vi så extremt trötta att vi typ somnade ganska snabbt haha. 
Bilder i foto-båset med kusinerna
Och med Sara såklart
Jag och Cece, världens sötaste brudtärna
 
På söndagen gick vi upp tidigt för vi skulle åka in till Lincoln och lämna av Sara vid 11. Så vi gick ut på en promenad och gick runt hela Wilber typ, stannade och åt lite frukost (kakor) i parken också. Jättemys var det såklart!! 
Kan verkligen inte fatta att Sara faktiskt stod här på riktigt, vid mitt hus i lilla Wilber
 
När vi kom hem var det dags att sätta sig i bilen och åka in till Lincoln och lämna tillbaks Sara till hennes värdfamilj. Jag tyckte det var jättejobbigt, och fällde en tår eller två. Men den här helgen var verkligen helt underbar, och jag kan fortfarande inte fatta att jag fick spendera den med Sarisen. Känns som att det bara var en dröm. Men hon var ju faktiskt här, och jag hade den bästa helgen jag har haft på väldigt länge tack vare henne! 
Du är världsbäst, och jag älskar dig så galet mycket!
 
Ja, det var allt för denna gång. Och juste, det kommer fler bilder från bröllopet senare i veckan, Kili fotade med sin kamera, bara det att jag inte fått alla de bilderna än! 
Peace out!
Pappa
2014-11-15 @ 15:14:10

Kul med alla bilder, härlig helg med bröllop och att Sara hälsade på:-)!
Visst, Snos, jag fixar in dig på vilken musikal som helst, det är ju det jag kan bäst.........;-)!
Kram på dig (sen skulle det komma ett hjärta här, men vet liksom inte hur man gör......^3....nej...ser fel ut)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0