Thanksgiving

P.g.a. Thanksgiving är vi lediga onsdag, torsdag och fredag den här veckan.
Igår hade vi basketträning och One-Act, och när vi sedan var hemma igen julpyntade hela familjen huset tillsammans! Jag tyckte det var väldigt roligt eftersom det är väldigt tidigt för det, men för amerikaner verkar det inte vara konstigt alls att börja julpynta i november liksom. Jag och Cortney satte upp en gran på nedervåningen (vi har nämligen en gran på övervåningen också haha) med julmusik i bakgrunden. Jag fick faktsikt lite julkänsla, och insåg hur taggad jag är på jul här! Även om jag tycker om julen hemma i Sverige också, så är det ju en mycket mycket större grej här, och det ska bli superkul att få uppleva det! 
Fick ingen bättre bild, men här är vår gran!
 
På kvällen samlades hela Barnas-klanen (min mammas släkt) i familjens apotek och satte upp juldekorationer där också. Det är en tradition att hela familjen träffas och pyntar butiken och käkar pizza, och det blev faktiskt riktigt mysigt med alla dekorationer som hängde från taket och på väggarna! Efteråt gick vi till baren som ligger precis bredvid och de vuxna tog en öl medans vi ungdomar tog läsk haha. Det var riktigt mys iallafall, och jag trivs verkligen med alla mostrar och morbröder. 
När vi sedan kom hem pluggade jag sorgligt nog större delen av vad som var kvar av kvällen innan jag gick och lade mig. 
 
Och idag var det som sagt Thanksgiving! Jättekul att vara med om en så originell amerikansk högtid! Vi började med att åka ut till pappa Jays systers bondgård en bit utanför Clatonia och fira med den sidan av släkten. Vi åt en massa mat, tittade på football, och lekte med Jays kusinbarn som är jättesöta! 
Efter runt 2 timmar där åkte vi sedan tillbaks till Wilber och papa Steve och Allisons hus, och firade med mamma Kilis släkt - den som jag umgås mest med. Där var vi tills typ halv 10 på kvällen och åt, spelade spel, åt igen, spelade tv-spel, åt, gick på en promenad i det härliga höstvädret, åt, och bara umgicks med släkten. 
Thanksgiving är helt enkelt en dag man spenderar med sin släkt och äter. Och jag hade det jättemysigt hela dagen, så det var definitivt en bra högtid! 
Steve & Allisons (morfar och mormors) hus
Promenad med Cece och Lena
 
 
Hade verkligen en superfin dag, och eftersom det ändå är Thanksgiving måste jag passa på att uttrycka hur extemt tacksam jag är för att jag faktiskt är här. Att jag har fått möjligheten att göra det här, att få uppleva det här som jag faktiskt aldrig kommer att glömma. Även om jag har det lite tufft ibland, och det kan vara riktigt jobbigt på många sätt, så har jag inte för en sekund ångrat att jag valde att göra det här. Det är verkligen en once-in-a-lifetime grej, och jag är så otroligt glad för att jag gör detta! 
 
Och jag är otroligt tacksam för alla ni fina, fina människor där hemma i Sverige, min familj och vänner, som har stöttat och uppmuntrat mig hela tiden. Och för att ni överhuvudtaget finns i mitt liv! Ni alla betyder så mycket, och högtider som denna är till för att tänka på de som man håller kärt. Ni har alla varit i mina tankar idag.
Tack för att ni finns där, för att ni lyfter upp mig, för att ni ser mig för den jag är, och för att ni är en del av mitt liv. Tack för allt ni har gjort för mig. 
Massor med kärlek till er!
Pappa
2014-12-01 @ 19:02:12

Mycket kärlek till dig Anna!! Puss o kram ❤️❤️❤️

mamma
2014-12-02 @ 12:23:36

Kärlek & kramar tillbaka, finaste Anna <3<3<3<3<3<3

Men vilket häftigt spännande hus mormorfar har!? Som ur en sagobok, (om det vore blått kunde det vara i Järna! Antroposofernas by, utanför Stockholm)
Vet du nåt om varför, eller är det ett vanligt typ av hus hos er? :-)

Svar: Nej det är inte en vanlig typ av hus här haha, men visst är det häftigt?! Vet inte varför det är så, men tror dom byggde det själva för länge sedan!
Anna Rongedal




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0