Sista dagen i Sverige!

Har extremt blandade känslor just nu. Även om dem är mest glada. 
En dag kvar.
En dag tills jag påbörjar det år jag alltid kommer komma ihåg. 
En dag tills allt förändras, och mitt äventyr börjar!
 
 
 
Vad ska man säga? Har fortfarande inte alls förstått att det faktiskt händer nu. Jag har liksom altid sett fram emot det här. Jag vet inte hur liten jag var när jag bestämde mig för att jag skulle bo ett år i USA när jag blev stor och gick på gymnasiet. Och nu är jag faktiskt här! Känns helt sjukt.
 
 
Jag har nu sagt hejdå till alla förutom mamma, pappa och min brorsa Arvid. Alla andra har jag träffat för sista gången, kramat för sista gången, och sagt hejdå till för sista gången.
Även om det fortfarande inte känns som det.
Men jag vet att de som betyder mest för mig kommer finnas kvar, även om jag är borta i ett år.
 
 
Veckan som har gått har varit väldigt kul men såklart också ganska känslosam. 
Först åkte jag, mamma, pappa och Carro till Värmland och den underbara sommarstugan som farmor och farfar bor i. Det var 3 supermysiga dagar med fint väder och massa sommarkänslor. Vi solade, badade i sjön, spelade badminton, tog en promenad i skogen, spelade kort och sällskapsspel, läste böcker, gick runt i fina Karlstad, rodde ut med båten, åt god mat och bara njöt av att få vara där i lugn och ro. Det va dock lite sorgligt när vi skulle åka hem igen eftersom mina farföräldrar ska sälja stugan och flytta till en lägenhet istället, så det var sista gången jag var där. Plus att jag var tvungen att säga hejdå till farfar, vilket såklart också var jobbigt.
Men förutom det var det bara mysigt! Här får ni lite bilder:
 
Karlstad
 
 
Väldigt fina, jag vet
Carro posear med badmintonracket
Gapern <333
 
Vi åkte hem på fredagen, och på kvällen var jag med Carro igen. Vi åt middag och hade det mysigt, sen kom Frida förbi och vi båda sov där. Vi cyklade också till Segeltorp ett tag och hade askul med lite folk där.
 
På lördagen käkade jag först frukost med Frida och Carro, innan jag tog mig in till Zinkensdamm där jag träffade Lisa och Signe. Dock blev det inte så länge, Lisa skulle jobba så vi åkte med henne till Slussen och sa hejdå där, gonna miss ya Lizer! 
Jag och Signe gick sedan därifrån till Liljeholmen, och därifrån drog jag vidare till Segeltorp igen och träffade mina älskade fotbollspolare; Frida, Nathalie och Elin. Vi käkade pizza och myste, och kramades sedan hejdå. Kommer sakna dom extremt mycket! Ni är bäst hörni, fotbollen hade inte varit likadan utan er! 
Elin och Natha
Jag och Frida
 
Efter det gick jag och mamma på spa, Yasuragi på Hasseludden. Det var väldigt fint och harmoniskt där! Vi sov också över, och det var skönt att kunna slappna av lite mitt i all stress. Tack mami <3
 Vårt rum
Helt okej solnedgång från takterassen
 
Direkt från spa:t på söndagen fick jag skjuts in till Slussen av pappa, där jag fikade med Moa. Det var jättemysigt, kommer sakna dig så mycket fina du! 
 
Efter det åkte jag till Liljeholmen och till Signes lägenhet och var med mina bästa classmates en sista gång. Det var jag, Signe, Julia och Inez. The fantastic four. Love you very very much guys!
Sjukt gullig Inez
 
På kvällen hade Amanda avskedskväll eftersom hon också drar till USA på utbytesår, det var jättekul och mysigt. Amanda och min lagkompis Nathalie går i samma klass, så Natha var där vilket gjorde att jag fick säga hejdå till henne då. Massor med kärlek till dig
Carro skulle egentligen kommit dit, men hon var jättesjuk och hade typ tappat rösten så hon kunde inte. Så då gick jag och Amanda förbi henne en snabbis istället bara för att säga hejdå. Enda gången jag börjat gråta när jag sagt hejdå till någon. Förstår knappt själv hur mycket jag kommer sakna dig, my one and only Carro.
Iallafall tog även jag och Amanda farväl, men det var inte riktigt lika sorgligt med tanke på att vi kommer ses om bara några dagar på lägret vi båda ska på utanför Boston. Du vet att jag älskar dig Määndi <3
Natha, Amanda och jag.
 
Sist men inte minst träffade jag Frida mitt i natten. Vi gick ner och badade vid piren och gick sedan hem till henne och drack te och åt godis. Riktigt cozy, men såklart avslutades det med ännu ett farväl och lång kram. Frida ska också till USA på utbytesår, och jag är så glad för det. Men kommer fortfarande sakna dig grovt mycket Fridos, puss på dig!
 
Igår, alltså måndag den 21:a, kom min morbror Anders förbi för att säga hejdå. Han har själv varit utbytesstudent när han var ung, så han har varit lite av en inspiration för mig. Det var jättekul att träffas en sista gång innan jag drar. Och tack för kortet Anders, kommer ta med det till Wilber och ha det framme i mitt rum så jag kan se det och få nya krafter om det behövs! 
Annars var jag och pappa och inhandlade lite saker jag kommer behöva till resan och så, har även fixat lite med datorn. Jag hann också börja packa äntligen, alldeles för sent egentligen, men det känns ändå ganska lugnt just nu. Det är himla svårt att behöva välja av allt vad man faktiskt ska ta med, speciellt eftersom man helst bara ska ha en väska med sig... Men det löser sig på något sätt! 
 
Snart drar jag hörni! Längtar.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0