Heej kompisar

Har inte riktigt kommit igång med bloggandet än hehe, glömmer liksom bort det hela tiden. Men ska försöka bli bättre på det nu! :)
 
Just nu har jag ju sommarlov och gör en massa roliga saker hela tiden. Jag har bl.a. myst med mina fotbollstjejer; Sara, Nathalie, Frida och Elin, sovit hos mormor och morfar, haft en underbar sista myskväll med Sara och Frida, grillat med bästa klasstjejerna här i Mälarhöjden, haft en sista träff med mina fina kompisar Signe, Lisa plus kusin Otto, och nu alldeles nyss varit på Gotland under Almedalsveckan med Carro och Emma. 
Det känns bra att jag får så mycket gjort och umgås med alla mina olika vänner så mycket nu eftersom det är så kort kvar tills jag åker. Idag är det 17 dagar! 2 och en halv vecka, helt sjukt. Jag har redan träffat några av mina vänner för sista gången innan jag åker, och sagt hejdå för ett helt år. Det har känts väldigt jobbigt såklart, men samtidigt så är jag så himla glad att jag gör det här så jag kan inte vara helt ledsen. Även om jag grät rätt mycket på t.ex. skolavslutningen då jag va med klassen för sista gången. 
Här kommer iallafall bilder från lite olika tillfällen:
 
Sista kvällen vårt lilla gäng bestående av mig, Sara och Frida var samlat. Frida och jag på den övre bilden och Sara och jag på den undre. Kärlek till dessa två.
 
 
Suddig bild, men jag och Signe på Liljeholmsbron typ klockan 1 på natten när vi cyklade hem från att ha träffat några kompisar inne i stan. (Notera hjälmen på mitt huvud, stolta mamma och pappa?)
 
När jag sedan skulle cykla hem själv från tunnelbanan i Mälarhöjden började det spöregna - och då menar jag verkligen spörega. Blev väldigt blöt kan man säga.
 
Dom här två bilderna kommer från när Julia, Ronja, Emmy och Signe från min klass kom hit och grillade och myste nere vid vattnet.
 
 
Utsikten från Signes nya lägenhet på Liljeholmskajen, hon bor på 19onde våningen, det va helt stört vad långt man kunde se! 
 
Och så alla bilder från Gotland:
Några bilder från Gotland på mig, Carro och Emma i kvällsolen på tisdagen, första dagen vi kom dit.
 
 
Andra dagen på Gotland, jag och Carro gick och fika och träffade sedan Erik Hamrén!
 
Vi fick också väldigt fint väder, så vi passade på att köpa en glass och sitta en stund vid havet. 
 
Det blev också en väldigt vacker solnedgång.
 
 
Dagen efter det, på torsdagen, var det Carros födelsedag, och jag och Emma väckte henne med att nyvaket sjunga "Ja må hon leva". Det blev även tårta på dagen, och ett mysigt avslut på ett café, långt in på natten. Grattis igen älskade du!
 
Sista dagen var riktigt solig och varm på Gotland, och vi njöt i solen i fina Visby. 
 
 
Och de här konstnärliga bilderna tog jag ikväll, för bara ett par timmar sedan då min kusin Otto cyklade hit och vi gick ner till vattnet och badade i solnedgången. 
 
 
Det jag har planerat nu den sista tiden innan jag åker är att träffa en massa olika personer en sista gång och ta farväl av dom; jag ska ha ett High School Musical-maraton med Emmy och Ronja, ha en sista släktträff, ta farväl av min äldsta brorsa Axel som ska bo i Mexico under ett halvår, ha en till myskväll med tjejerna från laget, försöka klämma in en sista träff med killarna från klassen, åka till Värmland med Carro, gå på Amandas avskedskväll, och gå på spa med först mamma och sedan Carro.
Och packa inför USA såklart, vilket jag typ borde börja med snart hehe... Men hur packar man för ett helt år??



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0