En vecka

Exakt nu har jag varit här i en vecka. Kan inte fatta hur snabbt tiden går, det skrämmer mig! Känns som en evighet sedan jag lämnade Sverige och allt där hemma känns väldigt avlägset, men samtidigt så går tiden alldeles för fort. Engelskan kommer redan mycket naturligare, och jag har redan lite problem med att formulera svenska meningar. Och detta efter en vecka?! Helt stört.
 
Om 3 dagar är jag hos min värdfamilj. Det är verkligen bara helt sjukt. Har det verkligen gått 5 månader sedan jag stod och städade i mitt rum och EF ringde och sa att jag hade fått min familj? 5 månader sedan jag satt där på golvet och skrattade/grät av lycka? Det är verkligen ofattbart.
 
Är sååå taggad på att äntligen komma fram till Nebraska, krama om min familj, och få se Wilber för första gången. Men samtidigt vill jag inte alls att det här lägret ska vara slut! Har så himla kul hela tiden, och jag älskar att vara en del av den här stora mysiga familjen som EF faktiskt känns som här på lägret. Och jag har fått extremt fina vänner från hela världen, som det kommer vara jättejobbigt att säga hejdå till om bara några dagar. Jag kommer ju aldrig träffa dem här människorna igen, någonsin. Och det är jättesorgligt! 
Men en sak som tröstar mig lite är att jag kanske (förhoppningsvis) får komma tillbaks hit till lägret nästa år som ambassadör och alltså jobba för EF och hjälpa till att ta hand om och inspirera nästa års utbytesstudenter. Det vore sjukt kul, och har redan visat framfötterna på lite olika sätt för EF-personalen här så hoppas att de kommer överväga mig! Men hittills är vi typ 100 som vill bli ambassadörer, och det är bara 16 som blir valda... så det är rätt tuff konkurrens! Men om man fortsätter höra av sig under året och verkar som en utåtriktad och engagerad person så har man en ganska stor chans att bli vald, speciellt eftersom mer än hälften av alla som säger att de vill bli ambassadörer nu kommer ändra sig undr året. Men jag skulle iallafall tycka det var skitkul, och då får jag ju komma hit igen och uppleva lägret fast på ett lite annat sätt. Så det hoppas jag verkligen på just nu! 
 
Så vad har hänt de senaste dagarna? sitter ni säkert och undrar nu. (eftersom jag vet att ni älskar att läsa mina långa inlägg om vad jag gjort hehe). Här kommer en snabb genomgång:
 
  • Först och främst skypade jag med min värdfamilj! Det var askul, vi har försökt hitta tid till det så länge nu men det har inte gått pga tidsskillnaden och för att både jag och dom har haft väldigt fullt upp hela tiden. Men nu hade vi en halvtimme ledig som passade oss båda, och det var så mysigt! Har ju skrivit jättemycket med dom och vet redan det mesta osv, men det var ändå väldigt roligt att liksom prata live med varandra och få höra deras röster. Så det var kul!
  • Jag har haft många vanliga lektioner med min kära klass och våra ashärliga lärare, vilket bara är kul i stort sett. Gillar alla mer och mer för varje dag, vilket suger för då blir jag bara ledsnare när jag tänker på att vi snart ska åka... 
          
                       
 
  • Vi va på hypnotisör-show, som var helt otrolig och så kul att vi satt och skrattade tills vi grät. Det var verkligen coolt, nästa gång jag är på en sån show vill jag själv bli hypnotiserad och se hur det är! Vi pratade med dom som hade blivit hypnotiserade efteråt och dom va så avslappnade och lugna och sa bara att det hade varit roligt typ, att de kom ihåg allt men inte skämdes alls över det. Och hypnotisören fick dom att göra så sjuka grejer, alltså för det första bara det här att han får dom att somna och vakna precis hur han vill. Men han fick dom att låtsas mjölka en ko, tro att dom va hemliga agenter och springa runt i publiken och leta i folks skor efter en mobil som ringde med ett samtal från presidenten, tro att dom va på stranden och flörtade med killar/tjejer, att dom va på bio och såg en sorglig film (alla började gråta), en rolig film (dom skrattade ihjäl sig), och en romantisk film (alla som satt bredvid varandra började sitta och kramas och ta varandras händer), han fick dom att glömma sina namn (en tjej började t.o.m. gråta för att hon inte kunde komma på vad hon hette) och en massa andra asroliga saker. Det va så himla coolt, han kunde få dom att göra va han ville! En tjej trodde att hennes idol satt i publiken så hon sprang ut och kramade honom (jag såg hur hennes händer skakade), en kille trodde han va Tarzan och började göra handvolter och gå i brygga vilket han inte ens kan egentligen och en kille trodde han va gravid och skule föda. Det va iallfall svinhäftigt! 
           
           
 
  • Vi åkte till en strand ungefär en timme bort och spenderade dagen där, vilket var rätt kul även om det inte var så varmt. Jag var med Klara, Amanda och Emma igen, och jag och Amanda paddlade bl.a. kanot! 
     
  • Idag hade vi först en BBQ istället för vanlig middag i cafeterian vilket var rätt kul, och sen tog vi bussen till en baseball-plan typ trekvart bort och tittade på en baseball-match vilket faktiskt var rätt långtråkigt. Men det va kul ändå, och det kändes extremt amerikanskt haha! 
    Suddig bild, men de är mina nya bästisar här på lägret, Gugliermo (kallas Guggy) från Italien och Maxim från Tyskland. Riktigt gosiga är dom! 
    Fler killar från min klass, Rick och Yannik från Tyskland!
     
 
Jag har fortsatt haft det superbra här på lägret, och kommer förhoppningsvis ha det dehär sista dagarna också!
Får se när jag har tid att skriva igen
 
Kram på er!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0