Slutet på starten

Imorgon är det sista dagen på lägret, och kommer antaglien inte ha tid att skriva något så skriver nu istället. 
Vi ska ha våra sista "lektioner" med klassen, vilket i stort sett kommer vara att kramas, leka och skriva på varandras tröjor. Sedan tar vi vår "graduation" för lägret, och på kvällen är det disco. Vid midnatt börjar de första bussarna med elever åka iväg mot Boston och flyplatsen, och sen åker vi alla åt olika håll. Och de flesta kommer jag aldig se igen.
 
Har extremt blandade känslor om att lägret är slut. Å ena sidan vill jag ju verkligen äntligen komma fram till Nebraska och min värdfamilj och börja mitt år på riktigt. Men å andra sidan har de här dagarna varit några av de abolut bästa i mitt liv, har haft så kul och träffat underbara människor från hela världen. Och eftersom jag är en person som har lätt att fästa mig vid saker har jag liksom separationsångest för det. Det kommer vara jättejobbigt att säga hejdå till mina lärare, min klass, mina fina vänner från Tyskland, Italien, Schweiz, Norge, Danmark och inte minst Sverige, plus att lämna det här underbara universitetet som har varit mitt hem under de här dagarna. 
Kommer antagligen gråta när jag säger hejdå till alla!
 
Men som jag skrev förut så finns det ju en chans att jag får bli ambassadör nästa år, vilket skulle betyda att jag får va med på lägret nästa år igen fast som ledare. Hoppas så himla mycket på det, det vore verkligen underbart!
 
 
Idag hade vi iallafall vanliga lektioner fram till lunch, efter det samlades alla på football-planen och gjorde EF-dansen. EF har alltid en dans, men i år va den ny eftersom organisationen fyller 50 år! Det var kul, det filmades också, och det ska läggas upp på youtube och så, jag kan länka den senare när den lagts upp! 
Här ser man lite av alla elever som kommer gående nerifrån football-planen efter dansen
 

Efter det fick jag åka med till den ursprungliga Ben&Jerry's (bästa glassmärket) fabriken som ligger drygt 45 min bort, eftersom jag är "Class President" och min lärare älskar mig haha. Det va kul, inte det roligaste jag varit på liksom, men det va intressant att se hur glassen tillverkas osv. Plus att vi fick provsmaka en ny smak - sockervaddsglass. Den va faktiskt god haha, hoppas den kommer till Sverige!
 
När vi kom hem från glassfabriken var det middag, och efter det spelades finalen i volleyball turneringen och sedan spelade lärarna mot ambassadörerna i en match också!
 
Efter matcerna var det en föreställning för hela skolan då lite olika personer uppträdde och vissa höll tal och så, men framförallt framförde lärarna och ambassadörerna massa olika låtar och danser, och det var faktiskt väldigt kul. Ambassadörerna satt dock och grät efter sitt framförande eftersom det är deras sista dag imorn här med, och dom ska hem till sitt hemland nu. Dom har alltså inte varit hemma sedan dom lämnade själva för mer än ett år sedan nu och själva gick på det här lägret som elever. Och jag förstår verkligen att det blir väldigt jobbigt för dom då! Det var mycket fint iallafall.
Några av lärarna under ett nummer
 Alla ambassadörer
 
Efter att showen var slut hängde jag med Klara, Emma och Simon från Sverige, plus Ragnhild från Norge och Lukas från Tyskland. Vi låg på gräset på football-planen och tittade på stjärnorna haha! Det var väldigt mysigt, kommer sakna dom och alla fina minnen jag har från lägret med dom!
 
Nu måste jag verkligen sova. Om 24 timmar sitter jag antagligen på bussen mot flygplatsen!!
Om flyget och allt går som det ska så skriver jag väl igen hyfsat snart. 
 
Ha det bra så länge!
Pappa
2014-08-01 @ 14:00:42

Hej!
Kul att du fick besöka B & J, precis som du ville:-)!
Roliga bilder från roliga dagar, om jag känner dig rätt kan det bli lite ledsamt nu på slutet, men nu börjar själva äventyret!

Puss o kram, vi hörs:-).
Dad

mamma
2014-08-01 @ 14:15:36

Wow! Både Class- och Glass-president! Underbart! Och jag är inte förvånad!:-) Mums o puss, mam




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0