En månad på andra sidan Atlanten

 
 
För exakt en månad sedan satt jag på bussen påväg från flygplatsen i Boston till Northfield och lägret, efter att ha lämnat Sverige 12 timmar tidigare och med Ronja i sätet bredvid mig. 
Känns väldigt konstigt att det bara har gått en månad. Mindre än 3 veckor sedan jag träffade min värdfamilj, såg Wilber för första gången och sov i min säng i mitt rum här första gången. Jag har redan varit med om så mycket och Sverige känns extremt långt bort, men kan fortfarande inte fatta hur snabbt tiden går. Det är så svårt att greppa, det känns bara konstigt att tänka på det. 
Min klass hemma i Sverige har också börjat skolan nu, och jag kan inte tänka mig att dom går runt där i korridorerna och klassrummem och har lektioner som vanligt. Saknar er guys! 
 
Idag va en bra dag. På morgonen åkte jag, Kili, moster Dessie och hennes barn Grant, Lena och Mila till Lincoln och deltog i ett lopp som hölls där. Det var ett 4.8 km "mud run", vilket betyder att vi sprang i lera hela vägen, över och under olika hinder osv. Det var faktiskt jättekul, även om det var extremt jobbigt och jag dessutom fick ont i ryggen efter ungefär halva loppet. Dock fick jag andra bästa tiden av tjejer under 19, så jag va ju inte för dålig iallafall haha! Men shit vad lerig man blev, har nog aldrig känt mig så smutsig förut. Man slängde sig liksom rakt ner i lerpölar för att krypa under saker och så, sjukt kul var det! Även om alla kläder vägde några ton mer än de brukar av all lera och lervatten. 
 Efter att jag hade duschat och var ren och glad igen
 
När jag kom hem skypade jag med mamma och pappa för första gången på ett tag vilket var mysigt, och efter det även med Julia som jag inte har pratat med sedan vi sågs sista gången i Sverige. Halvt skrattade/halvt grät i början av alla känslor, mycket kärlek till dig Jui!
 
Efter det körde jag och Karena in till Lincoln och tittade lite på klänningar till Homecoming - balen som är i September, Karena köpte en men jag testade bara en massa olika. Hade iallafall supermysigt! Nu sitter vi och tittar på film, lär väl somna snart haha. 
 
Imorgon ska jag nog vara med Lena, Grant och Mila, försöka klämma in några fler skype - samtal och ta ikapp lite sömn inför nästa vecka. 
 
Kramis
mamma
2014-08-25 @ 01:03:52

Lovely <3<3<3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt år som utbytesstudent i USA. Välkommen!

RSS 2.0